• Saturnus

Din upplevelse av - Vitanova i Danmark

Hej!

Jag håller på att byta klinik och jag tänkte prova på Vitanova. Någon som varit på Vitanova som kan berätta om den kliniken? Har du varit nöjd? Hur var personalen? Hur var din upplevelse?

/Tacksam för svar

• Svar på tråden Din upplevelse av - Vitanova i Danmark
  • tiltuss

Jag har varit på ett inledande samtal samt provtagning och ultraljudsundersökning på Vitanova, den 22 april.
    De hänvisade mig till Femmis för kontakter för ultraljudsundersökning samt att få medicinerna på svenskt recept eftersom det annars skulle kosta ca 10000kr… Högkostnadsskyddet kan träda in om någon läkare skriver det på svenskt recept, sa de.

Jag har ansökt om medlemskap den 23 april på Femmis, men fortfarande inte fått tillgång till det forumet..
    Någon här som kan ge tips på något så att jag kan komma igång?

• Saturnus
    tiltuss skrev 2014-05-12 20:17:10 följande:

Jag har varit på ett inledande samtal samt provtagning och ultraljudsundersökning på Vitanova, den 22 april.
    De hänvisade mig till Femmis för kontakter för ultraljudsundersökning samt att få medicinerna på svenskt recept eftersom det annars skulle kosta ca 10000kr? Högkostnadsskyddet kan träda in om någon läkare skriver det på svenskt recept, sa de.

Jag har ansökt om medlemskap den 23 april på Femmis, men fortfarande inte fått tillgång till det forumet..

Jag har bett en vän svara dig! Det kommer svar i någon av trådarna ska du se!
  • Saturnus
    tiltuss skrev 2014-05-12 20:17:10 följande:

De hänvisade mig till Femmis för kontakter för ultraljudsundersökning samt att få medicinerna på svenskt recept eftersom det annars skulle kosta ca 10000kr? Högkostnadsskyddet kan träda in om någon läkare skriver det på svenskt recept, sa de.

Är det inte VUL du behöver få hjälp med? Dvs vaginalt ultraljud. Nu har hon svarat i andra tråden.

Vem träffade du på Vitanova? Hur kommer det sig att du kör IVF?

Lycka till & välkommen!
  • justme79

Jag har också valt Vitanova och ska ha mitt joursamtal på fredag. Spännande!

Tänkte bara höra hur du tog dig dit? Jag kommer åka med flyg till Kastrup.

• Saturnus
    Vinterflickan79 skrev 2014-05-20 18:47:20 följande:

Jag har också valt Vitanova och ska ha mitt joursamtal på fredag. Spännande!

Tänkte bara höra hur du tog dig dit? Jag kommer åka med flyg till Kastrup.

Hej!

Hur gick det för dig? Jag hann inte svara tyvärr. Vem träffade du?
  • justme79

Samtalet gick jättebra. Iom att jag bor så långt bort tog vi det över telefon. Längtar såå till i höst då jag förhoppningsvis kan köra igång!

Saturnus skrev 2014-05-24 23:05:52 följande:
    Hej! Hur gick det för dig? Jag hann inte svara tyvärr. Vem träffade du?

• Inseminera2014

Ligger på britsen och slappar efter insemination. Lika bra och vänligt mottagande som förra gången (försök nr 2). :)
    Inte ens Öresundstågens strejk kan få mej på dåligt humör idag. Hoppas-hoppas!

• Saturnus
    Inseminera2014 skrev 2014-06-03 10:56:24 följande:

Ligger på britsen och slappar efter insemination. Lika bra och vänligt mottagande som förra gången (försök nr 2). :)

Åh håller tummarna för dig! Spännande :) Hade du en fin dag?
  • Saturnus
    Inseminera2014 skrev 2014-06-03 10:56:24 följande:

Visst är det super att dom har wi-fi :)
  • Inseminera2014

Ja, hade en bra dag. Tog en bakelse (lagekage) och tiramisulatte på ett mysigt café och bara njötpromenixade på Ströget efteråt.
    Wi-fi är riktigt najs när man ändå sitter där och väntar i god tid innan. :)

Svar på tråden Din upplevelse av - Vitanova i Danmark