• Tihi

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Anonym (Lä) skrev 2014-10-18 19:03:35 följande:
    Ingrid går alldeles utmärkt att säga på engelska och många andra språk, inte sådana namn jag menar. Vi har till våra barn undvikit namn som passar bäst med svenska språkljud eller betyder något på engelska. De jag känner med internationalla konakter som heter sådant som Börje, Åsa, Bengt förbannar ibland sina föräldrar...Jag känner en Malin som kallar sig May vid affärskontakter, en Love som bytt namn helt och en Hampus som bor i Frankrike och använder sitt andranamn.
    Håller med dig om att det vore en mardröm att heta Åsa eller Börje i dagens internationella värld. Namnen kan varken stavas eller uttalas utomlands och jag skulle också förbanna mina föräldrar om jag hette något med å, ä, ö. Visst kan det vara kul att behålla genomsvenska namn som Åsa och Börje men då borde föräldrarna vara vänliga nog att sätta dom som andranamn och inte tilltalsnamn.

På tal om Hampus så såg jag en bloggare nyligen vars son hette Hampuz. Kräks
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?