• Qaroline

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

enmodigman skrev 2014-01-02 23:03:03 följande:

Nu skojar du allt
    Om jag har en finne brukar jag säga att jag har en Virpi, trodde inte det var ett namn först, men så praktiserade jag på en fotostudio och en annan som också va där sa att hennes mamma hette det höll jag på att sätta kaffet i halsen och höll mig verkligen för skratt. Tur att jag inte sagt nått om mitt finnenamn eller ställt mig vid spegeln och sagt "fy vilken stor Virpi jag har i pannan" de kunde ju blivit pinsamt xD
  • Qaroline

Nelly, Kelly och Molly, varken med y eller ie, asså fy, värsta namnen jag vet!
    Leo, Joel, Elias, Noa fixar jag inte heller!
    Vilma, Saga, Moa, Ida, Maja, Lisa, Elsa: Booooring! 
    Stefanie, Kimberly, Tiffany och liknande går fetbort.
    Mandel, Hallon, Måne, Tiger, schyssta föräldrar? Hej jag heter Tiger och är 35?
    Sen är väl inte Sven, Gudrun, Greger, Gertrud, Lennart, Jörgen, Berit, Gottfrid och liknande namn nån hit heller!
    Finns så många namn jag inte skulle ge mina barn! :P Hade kunnat fylla på med massa namn men orkar inte just nu :)

Därimot gillar jag mycket "konstiga" namn, fornnordiska och både nya och gamla namn men ovanstående är namn jag inte fixar :) 

• Qaroline
    Qaroline skrev 2014-01-04 01:02:51 följande:

Nelly, Kelly och Molly, varken med y eller ie, asså fy, värsta namnen jag vet!
    Leo, Joel, Elias, Noa fixar jag inte heller!
    Vilma, Saga, Moa, Ida, Maja, Lisa, Elsa: Booooring! 
    Stefanie, Kimberly, Tiffany och liknande går fetbort.
    Mandel, Hallon, Måne, Tiger, schyssta föräldrar? Hej jag heter Tiger och är 35?
    Sen är väl inte Sven, Gudrun, Greger, Gertrud, Lennart, Jörgen, Berit, Gottfrid och liknande namn nån hit heller!
    Finns så många namn jag inte skulle ge mina barn! :P Hade kunnat fylla på med massa namn men orkar inte just nu :)

Därimot gillar jag mycket "konstiga" namn, fornnordiska och både nya och gamla namn men ovanstående är namn jag inte fixar :) 

Hur kunde jag glömma Agnes? Uak!
  • Qaroline
    Qaroline skrev 2014-01-05 14:32:21 följande:
    Nej hon heter Edith enligt ett annat inlägg
    Och förresten är inte Korvas ett registrerat namn, punkt diskussionen är över.
  • Qaroline
    Anonym (Tupp) skrev 2014-01-12 01:22:45 följande:

Haha! Undra just vad du namngivit dina barn till. När du lägger upp en lista på namn.... Som inte innehåller ett ända konstigt/gräsligt namn alls!

Heter din son möjligtvis ...ollie?
    Så du påstår att Kråke är ett normalt och fint namn? Och att Flinga är något man kan döpa en unge till som ingen kommer tycka är konstigt?

Frågan va vilka namn man tyckte va gräsligast och inte kunde tänka sig att döpa ett barn till, varför ifrågasätta någons smak av namn? Alla tycker vi olika, jag tycker inget av namnen va fina på den listan heller och skulle definitivt inte döpa mina barn till nått av dom.
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?