• mammagbg85

Ni som vägde ca 85-90 när ni blev med barn - vad väger ni nu?

Och vilken vecka är ni i?

Jag vägde 75 när jag blev gravid med första barnet och 90 när jag födde.
    Jag gick ner alla kilon men har nu gått upp alla igen på 3 år.

Så om jag blir gravid och väger 90, kanske man inte går upp lika mycket för at man redan är större? Eller tvärtom, sticker det iväg?

Jag tränar mycket och äter bra, men för mycket mat ...

Men frågan iaf var just om ni vägde 85-90 nör ni blev gravid - vart slutade det?
    Skriv gärna om ni tränade/kämpade med maten eller om ni bara slappade och var..
  • Svar på tråden Ni som vägde ca 85-90 när ni blev med barn - vad väger ni nu?
  • LindaDalarna

Jag vägde mer än så när jag blev gravid och har istället gått ner snart 5 i vecka 30

• Neomi

Jag vägde 85kg innan ja blev gravid, nu på sönda går ja in i vecka 38 och nu väger ja 92 kg.. Ja e en liten soffpotatis så tränar gör ja inte speciellt mycke, och äter som vanligt (tyvärr nu runt dec ha de blivit mycke julmust :3) haha

• Bambusa

jag hade bantar hårt innan ja vart gravid, vägde 90-95kg.. de sa pang så gick ja upp 10 kg till inskrivningen, sen har ja lagt på mig 9kg sen inskrivning, v27+1 nu, men får stora barn, första vägde 4kg i v37, denn är på samma kurva i sf mått, fast mkt tidigare, redan i v26+4 hade jag 33cm... mkt vatten och stor moderkaka hade ja förra gången med..  moderkakan vägde precis under 1kg..  då gick ja upp 15kg, sen ammade ja av mig allt, hade hur mkt mjölk som helst..  hoppas på samma nu då ja tänkt ge överskottet till neo..

• Ankaja

Jag är i v 32 och har gått ner 7,5 kg,(vägde 90 vid gravidstart) har inte bantat utan bara haft avsmak för allt sött och fett.

Svar på tråden Ni som vägde ca 85-90 när ni blev med barn - vad väger ni nu?