Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Operation kyl/frys/skafferi-tömning!!

idag blir det lyxig plankstek på enbart rester och vad skåpet kan erbjuda.... 

1 påse pulvermos finns kvar i paketet och det används och  görs enligt anvisning men blandar i  en skvätt grädde så den blir slut,, en bit västerbottenost kvar från jul rivs ner i moset och en klick smör och ett ägg knäcks ner.

1 stor fläskfile från frysen 

Coctailtomater som behöver ätas upp följer med moset och blir gratinerat i ugn. 

garnering på plankan blir sen 1 röd paprika som behöver ätas upp, 1 halv gurka som börjar se tråkig ut ,  1 stånd sparris som ser trött ut fräses och fräschas upp i lite smör.

fräser upp 1 paket bacon som måste ätas upp och legat i kylen länge.

1 burk beasås står oöppnad kvar i kylen sedan jul. 

Lyxmiddag kostar inte en spänn! 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

3 olika påsar med en skvätt av pommes frites hittade jag i frysen så idag blir det pommes och och hamburgare till middag.

• Nyfiken gul
    Nyfiken gul skrev 2014-01-12 14:12:54 följande:
    3 olika påsar med en skvätt av pommes frites hittade jag i frysen så idag blir det pommes och och hamburgare till middag.
    blev en tömma-vända i kylen också. 

en ½ burk saltgurka hackades, blandades med 2 msk skånsk senap, 2 msk majonnäs och 1 dl creme fraiche . Rör ihop och jag fick genast en god hemmalagad gurkmajonnäs
  • Nyfiken gul

Utrensning i grönsakslådan och kylen resulterar i en ost och skinksallad och i frysen hittade jag ett öppnat paket pitabröd som ska skäras upp och smöras och kastas in i ugnen och bli vitlöksbröd till salladen. 

Får också chans att äta upp en del slattar i kylen med diverse dressingar.  

Svar på tråden Operation kyl/frys/skafferi-tömning!!