Varför äter du lik?
Ett dött djur kallas inte för lik, det är en död människas kropp som kallas för lik.
Jag har aldrig ätit människor så jag känner att jag inte behöver förklara hur jag tänker.
Ett dött djur kallas inte för lik, det är en död människas kropp som kallas för lik.
Jag har aldrig ätit människor så jag känner att jag inte behöver förklara hur jag tänker.
Jag förutsätter att ni som är väldigt onyanserade i ert tänk inte heller använder några som helst läkemedel, för i framtagande av dessa så används djur.
Jag förutsätter också att ni har koll på var era vegetabiliska proteiner kommer ifrån, så att de inte kommer från skövlade regnskogar eller marina miljöer.
Jag äter kött men bara ibland, fisk och skaldjur bara om det kommer från säkert och hållbart fiske och grönt när jag vet att det är från hållbara odlingar.
Jag har en varierad kost baserad på vad jag kan få tag på som innebär att det är hållbart ut miljösynpunkt.
Jag undviker läkemedel så gott jag kan.
Vad jag vill få fram är att det är inte ensidigt, du som vegan kanske tycker att du gör det som är bäst för miljön, men har du kollat varifrån dina vegetabiliska proteiner kommer ifrån?
I tex sydamerika skövlas regnskogar för odlingar av bönor, i Borneo skövlas regnskogen och djuren dödas för att få fram palmolja.
Man behöver de hela kedjan och inte bara en liten del om man verkligen bryr sig om miljö och djur