Varför äter du lik?
Vill du ha en seriös diskussion som inte spårar ur innan den börjar är det bättre att du håller dig till vedertagna begrepp.
För att berätta hur jag förhåller mig:
Jag har inget emot att äta kött i sak utan djurindustrin hur den fungerar idag. Men det handlar inte bara om ktt utan om animaliska produkter. Dunet är ett exempel, sedan dunskandalen 2009 har inget annat hänt än att folk börjat köpa det igen och företagen som tex Ikea och Åhléns tagit bort dunpolicyn de införde då.
Att människan inte behöver kött är en sanning med modifikation eftersom det handlar om kunskap och kultur. Att konvertera alla till veganer skulle heller inte vara önskvärt i dagsläget eftersom det även handlar om tillgång och efterfrågan. Att tex importera grönsaker långväga ifrån istället för närproducerat kött anser jag inte är önskvärt om alla gjorde det. Det måste finnas balans där också.
För att förklara mitt nick: jag är inte vegan mer än på arbetstid eftersom köttet vi serveras vid olika tillställningar på jobbet alltid ser äckligt ut, smakar äckligt och är i allmänhet vidrigt. Vegetarianer blir påtvingade produkter med slibbig ost typ Gouda. Så med andra or är jag vegan på jobbet och köttätare hemma även om jag mer och mer går över till vegetarisk kost främst pga djurindustrin.
Jag menade det i all välmening, till nästa gång kanske?
Jag har försökt diskutera köttätande i ett antal trådar och det spårar alltid u till ett jäkla pajaskalas och det är synd, man missar målet på så sätt.
Nej, jag är inte vegan. Se inlägg #20 *lat*
Reagerar alltid du offensivt när du inser att du har fel?
Försöker du alltid projicera dina egna fel och brister på andra och svarar aggressivt om dina svar ger respons?
Som jag sa: läs det jag skriver och inte bara det du vill läsa...
Det var faktiskt du som började med osakligheter. Självklart får du svar på det. Varför förväntar du att bemtas med saklighet och ödmjukhet när du själv inte är det?
Jädrans lattjo och ansvarigt resonemang.
Håll dig till sakfrågan i fortsättningen eftersom du inte kan eller vill läsa det jag skriver.
Herregud vad du är otroligt fördomsfull och direkt elak, njuter du?
Veganer har som Förväntanstid skriver, stenkoll. Dessutom finns det veganska produkter inom i princip alla områden.
Ja, absolut förstår jag nu! Tolkade det första tokfel, tack för att du berättade.
Vi tänker nog väldigt lika du och jag.