Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Beräknad förlossning

Fick reda på att jag var gravid väldigt sent, då jag hade alla möjliga andra orsaker till att mensen inte kom efter det att tre graviditetstest visade negativt och hade inga tydliga graviditetssymtom så den tanken var bara borta..
    Jag var orolig för att mensen ej kom och kontaktade olika gynmottagningar som sa att jag skulle höra av mig när det gått 6 månader då det ej utreder något tidigare fick jag till svars, jag godtog det och väntade.
    När jag sedan fick en tid så visade sig då att jag var gravid och då ganska långt gången. Ultraljudet mätte v27 och bf fick jag då till 16 mars men detta kunde ej barnmorskan skriva in i förlossningsjournalen. Vilket jag e då i ifrågasatta. Jag har dock förstått det är svårt mäta foster efter v20 då det utvecklas olika. Dock är det nästan omöjligt att jag skall vara i v27 (30 nu) då det skulle innebära jag hade ägglossning dagen efter avslutad mens och då hade vi inte ens sex. När jag själv räknar på sista mensens första dag och vet ca när barnet har kunnat blivit till så får jag fram ett bf på 25mars. Vilket datum är det mest troligt att barnet kommer?? När börjar men en ev igångsättning???  

Svar på tråden Beräknad förlossning