Är detta ett missfall?
Hej och gott nytt år på er.
Jag skulle vilja veta vad ni tror om en sak.
Min mens är en hel vecka sen vilket är väldigt ovanligt för mig - den brukar komma som ett brev på posten den 28 dagen. För ett par månader sedan kom den till och med en hel vecka tidigt.
Dagarna innan och under min ägglossning i december hade jag och min pojkvän sex utan skydd ca tre gånger dagligen (och han avslutar vanligtvis i min slida). Eftersom min mens inte kommit började jag misstänka graviditet. Jag hade heller inga förkänningar - normalt sett brukar min mensvärk sätta igång ett par dagar innan blodet kommer, och min hy brukar bli sämre. Denna gång har jag inte känt någon mensvärk alls och min hy är som en persika.
Men så nu i förmiddags började det blöda. Nu kommer det mycket blod och gör så ont att jag knappt står ut med mig själv, även en del ned mot underlivet vilket jag inte brukar uppleva vid mens. Annars känns som mensvärk, men mycket starkare, som sagt nästan olidligt.
Kan detta vara ett tidigt missfall? Kan tillägga att jag drack väldigt mycket vin igår kväll, åt sexrätters middag med tillhörande dryckespaket samt ytterligare en flaska champagne som delades på två vid hemkomsten (om det nu kan ha något med saken att göra).
Vad tror ni? Och i så fall vad ska jag göra?