• Anonym (Tänkare)

När ska ni sluta supa?

Efter att ha läst alla trådar här under jul med hur många relationer där det kommit fram hur mycket deras respektive har problem med drickandet! Våldsamma, elaka, däckade.. Varför är det så viktigt att dricka? Är det värt det för barn och din partners skull? Nu ikväll var det även på nyheterna rekord av personer som ringt bris och liknande organisationer. Varför är det så viktigt med drickandet? Mår ni bra av det? Jag personligen får bara ångest av skiten!

• Svar på tråden När ska ni sluta supa?
  • Anonym (Ägg)

Har undrat det länge ,har en del personer på min Facebook som varje fredag och lördag skriver om vilka fester de ska på eller vilken krog de besökt och sen på söndagen ser man inte susen av dessa människor...nu snackar vi personer som är föräldrar ,som skaffar barnvakt för att kunna festa ,folk som dricker när barnen somnat och sen en som jag faktiskt tagit bort som vän för jag blev så förbannad -en ensamstående mamma med två små barn och så fort det blev jobbigt för henne skrev hon det på sin status och bland annat "bebis säljes" eller "idag är xxxx jävligt billig om nån vill köpa" och sen på kvällen så kom nästa uppdatering "äntligen sover barnen ,nu blir det några glas vitt framför TVn".

• w3s

Jag tänker aldrig skuta dricka, sen kan alla moralkärringar säga vad dom vill om det. Jag är aldrig dum och gör alltid de jag ska ändå.

• Anonym (skabb)

Jag känner folk som är 40+ som gång på gång gnäller hur jävla bakis dom blivit och aldrig mer ska dricka, men likt förbannat super till helgen efter...

• Jennie med ie

Jag måste väl först börja supa för att kunna sluta med det, och det har jag inga planer på alls... Vårt drickande är inget problem för oss själva eller varandra heller. Och de som HAR problem av det slaget lär knappast vara mottagliga för din frågeställning.

Anonym (Tänkare) skrev 2013-12-29 22:56:11 följande:
    Efter att ha läst alla trådar här under jul med hur många relationer där det kommit fram hur mycket deras respektive har problem med drickandet! Våldsamma, elaka, däckade.. Varför är det så viktigt att dricka? Är det värt det för barn och din partners skull? Nu ikväll var det även på nyheterna rekord av personer som ringt bris och liknande organisationer. Varför är det så viktigt med drickandet? Mår ni bra av det? Jag personligen får bara ångest av skiten!

• Anonym (Tänkare)
    Jennie med ie skrev 2013-12-29 23:31:42 följande:
    Jag måste väl först börja supa för att kunna sluta med det, och det har jag inga planer på alls... Vårt drickande är inget problem för oss själva eller varandra heller. Och de som HAR problem av det slaget lär knappast vara mottagliga för din frågeställning.

Nä det är nog lite som du säger, de som dricker ser det ju inte själva som ett problem. Men hur bra är det att dricka så man inte minns vad man gjort?
  • Jennie med ie

Inte bra alls, men de som dricker såpass mycket lär som sagt inte kunna besvaravdin fråga.

Anonym (Tänkare) skrev 2013-12-29 23:37:24 följande:
    Nä det är nog lite som du säger, de som dricker ser det ju inte själva som ett problem. Men hur bra är det att dricka så man inte minns vad man gjort?

• Anonym (Tänkare)
    Anonym (Ägg) skrev 2013-12-29 23:12:55 följande:
    Har undrat det länge ,har en del personer på min Facebook som varje fredag och lördag skriver om vilka fester de ska på eller vilken krog de besökt och sen på söndagen ser man inte susen av dessa människor...nu snackar vi personer som är föräldrar ,som skaffar barnvakt för att kunna festa ,folk som dricker när barnen somnat och sen en som jag faktiskt tagit bort som vän för jag blev så förbannad -en ensamstående mamma med två små barn och så fort det blev jobbigt för henne skrev hon det på sin status och bland annat "bebis säljes" eller "idag är xxxx jävligt billig om nån vill köpa" och sen på kvällen så kom nästa uppdatering "äntligen sover barnen ,nu blir det några glas vitt framför TVn".

Precis! Kunde inte sagt det bättre själv! Har själv varit med om olika situationer där de dricker så de inte ens kommer ihåg hur våldsamma de varit. Sen ska familjen låtsats att allt är bra vid frukosten för de är livrädda att gubben ska slå dem igen! Varför ens skaffa barn?
  • w3s
    Anonym (Tänkare) skrev 2013-12-29 23:39:45 följande:
    Precis! Kunde inte sagt det bättre själv! Har själv varit med om olika situationer där de dricker så de inte ens kommer ihåg hur våldsamma de varit. Sen ska familjen låtsats att allt är bra vid frukosten för de är livrädda att gubben ska slå dem igen! Varför ens skaffa barn?

Så de måste alltså vara gubben som är elak? Känner faktiskt fler kvinnor som blir aggressiva när dom druckit än män, och det är dom som behandlar barnen illa också.
  • Anonym (Tänkare)
    w3s skrev 2013-12-29 23:48:37 följande:
    Så de måste alltså vara gubben som är elak? Känner faktiskt fler kvinnor som blir aggressiva när dom druckit än män, och det är dom som behandlar barnen illa också.

Klart det finns av båda sidor, påstår inte annat. Men mitt exempel så är det mannen och likaså ditt kvinnan..
  • Tow2Mater
    Anonym (Ägg) skrev 2013-12-29 23:12:55 följande:
    " och sen på kvällen så kom nästa uppdatering "äntligen sover barnen ,nu blir det några glas vitt framför TVn".
    Så du definierar några glas vin (3-4) som att supa? wow.
  • w3s
    Tow2Mater skrev 2013-12-30 00:36:50 följande:

Du vet enligt vissa har man ju dödsknarkarfest hemma om man tänder grillen och tar en öl en fin sommarkväll med barnen hemma, då är det en oroanmälan som skall in till soc på en gång.
  • Anonym (hatar kebab)
    Anonym (Tänkare) skrev 2013-12-29 22:56:11 följande:
    Fy faaan vad full jag var på julafton... spydde på granen!
  • Anonym (Ägg)
    Tow2Mater skrev 2013-12-30 00:36:50 följande:
    Kanske inte just "supa" ,men som ensamstående med två små barn är det inget man stoltserar med tycker jag och speciellt inte efter att ha skrivit "bebis till salu" tidigare under dagen.

Jag är uppvuxen med en alkoholiserad ,misshandlande förälder så jag har nolltolerans på alkohol när jag är ensam med barnen (har också varit ensamstående när barnen var små och hur jobbigt det än var skulle jag aldrig få för mig att skriva ut så på Facebook och absolut inte dricka alkohol).
  • Anonym (Tänkare)
    Anonym (hatar kebab) skrev 2013-12-30 08:50:38 följande:
    Fy faaan vad full jag var på julafton... spydde på granen!

Låter ju kul, hoppas den luktar kebab nu då!
  • Anonym (hatar kebab)
    Anonym (Ägg) skrev 2013-12-30 10:53:46 följande:
    Kanske inte just "supa" ,men som ensamstående med två små barn är det inget man stoltserar med tycker jag och speciellt inte efter att ha skrivit "bebis till salu" tidigare under dagen.
    Jag är uppvuxen med en alkoholiserad ,misshandlande förälder så jag har nolltolerans på alkohol när jag är ensam med barnen (har också varit ensamstående när barnen var små och hur jobbigt det än var skulle jag aldrig få för mig att skriva ut så på Facebook och absolut inte dricka alkohol).
    Inte ens staten har nolltolerans när det gäller alkohol och bilkörning....
  • Anonym (kuljul)

Är väl ändå en viss skillnad på normalt drickande och de exempel du drar upp ? 
    När ska ni som gapar över drickande hela tiden inse att det finns människor som har en sund relation till alkohol, eller andra droger också för den delen ? 

• w3s
    Anonym (kuljul) skrev 2013-12-30 15:00:13 följande:
    Är väl ändå en viss skillnad på normalt drickande och de exempel du drar upp ? 

När ska ni som gapar över drickande hela tiden inse att det finns människor som har en sund relation till alkohol, eller andra droger också för den delen ? 

Precis!
  • VictoriaJ02

Folk kan dricka hur mycket de vill. men då får de också ta konsekvenserna (fyllsjukan)..

Det går an att var kaxig på fyllan ena dagen, för att nästa dag vakna och känna sig som överkörd av en ångvält-

Its tjeir problem!

• Anonym (kuljul)
    VictoriaJ02 skrev 2013-12-30 15:13:44 följande:
    Folk kan dricka hur mycket de vill. men då får de också ta konsekvenserna (fyllsjukan)..

Det går an att var kaxig på fyllan ena dagen, för att nästa dag vakna och känna sig som överkörd av en ångvält-

Its tjeir problem!
    Man kan dricka och vara lagom "salongsberusad" utan att bli bakfull dagen efter. Återigen är det antingen eller svart eller vitt skitfull eller nykter .... blir så trött. 
  • Anonym (mb)

Jag lever med en alkis som försöker ta sig i kragen efter ca 15 års supande. Sen november har han druckit ca en back lättöl så nykter är han ju inte... men han har gåt med på hjälp iaf så nu får vi se

Svar på tråden När ska ni sluta supa?