MA - hur stor risk?
Vi har sett bebisen med tickande hjärta i vecka 9. Är i vecka 13 nu. Hur stor risk är det att det blivit ett MA? Helst siffror om någon kan länka till nåt. Jag oroar mig att bebisen ska vara död men inte komma ut...
Vi har sett bebisen med tickande hjärta i vecka 9. Är i vecka 13 nu. Hur stor risk är det att det blivit ett MA? Helst siffror om någon kan länka till nåt. Jag oroar mig att bebisen ska vara död men inte komma ut...
Det oroar sig nästan alla för.... risken finns, men hur stor det är vet jag inte.
Men gläds åt din graviditet istället för att oroas hela tiden.
Jag oroas inte hela tiden. Får man inte oroas och fundera alls?
Om du har gått 12 fulla veckor är missfallsrisken under 3%. Du har ju gått 12 fulla veckor. Det står inte om fostret lever vid 12+0 är missfallsrisken under 3%.
Om man sett hjärtat slå v.9 är risken max 3%.
Risken är väldigt liten när du sett hjärtat slå i v 9. Har läst om detta på massor av sidor, även engelska där det står mer fakta och kunskap än svenska sidor. Eftersom jag själv nojjar en hel del
Såg ett hjärta i vecka 9 och vecka 14 hade bäbisen varit död sen vecka 12... Så tillhör väll dom där 3%....
Antar att jag oxå tillhör dem 3%en. Hjärtat slutade slå 8+6 och upptäcktes i v13. Om det är 3% så undrar man verkligen varför det händer en själv...