Min familjs ''heder'' går framför allt..
Jag är inte svensk men jag är uppfostrad i Sverige. Jag hade en liknande uppväxt och tyckte vid det tillfället, när jag var yngre, att det var så otroligt jobbigt men nu i efterhand kan jag säga att mina föräldrar var inte stränga utan det var nog bra. Det var deras sätt att uppfostra oss. På vardagar skulle jag göra läxor fram tills jag skulle lägga mig, kanske titta på tv och ta det lugnt i en timme. Även om jag var klar med läxorna så sa de till mig "du kan alltid fortsätta läsa, du kommer alltid lära dig något nytt " Och jag hatade det. Fy vad jag önskade att jag kunde gå ut på gården och "hänga" med mina vänner men nej. Och eftersom de aldrig fick tid att umgås med oss på vardag så var det familjetid på helgerna. Eller iaf på kvällen, under dagen var det plugg som gällde. Runt 16-17års åldern så fick jag tillåtelse att gå ut ANTINGEN fredag eller lördag och då skulle jag vara hemma innan midnatt. Och de ville veta vart jag skulle, med vem och hur jag kommer hem. Om jag inte hade direkta svar så blev det skjuts fram och tillbaka. Och lord have mercy om jag hade haft pojkvän. Vill inte veta vad de hade sagt då. Och det handlade inte om heder eller religion utan nu inser jag att de ville att jag skulle fokusera på det som var viktigt och lära mig värdet av det, studierna och familjen. Så fort jag blev antagen till högskolan till min önskade utbildning så släppte de allt. Jag fick göra vad jag ville och de sa aldrig emot. Jag säger itne att alla som har en sträng uppfostran är såhär men det kan vara så att man som en ungdom kanske känner att man blir behandlad fel och hemskt men egentligen vill de bara ditt bästa. Mina föräldrar är mitt största stöd och min pappa är min bästa vän. Utan de och hur de pushade mig och uppfostrade mig så hade jag aldrig ALDRIG varit så stolt över mig själv. Man måste tänka på vilken bakgrund föräldrarna kommer ifrån, mina föräldrar växte upp i ett land där utbildning är allt, utan utbildning har man ingen framtid och pga populationen i detta land så hade de inte samma förutsättningar som i sverige och då vill föräldrarna att barnen ska ta för sig av alla möjligheter de får i Sverige. De är inte fel. Så tänk verkligen efter om dina föräldrar är stränga eller om de är hemska personer.