J a d e d skrev 2013-12-31 11:51:51 följande:
Din första mening är ett skämt och renderar hela ditt inlägg onödigt, jag behöver inte läsa mer än så för att förstå att den här diskussionen är fullkomligt meningslös.
Det brukar låta så när argumenten tryter.
Kryddmix skrev 2013-12-31 12:02:09 följande:
"De som invandrar till Sverige känner sig uppenbarligen inte helt tillfreds med kulturen i sina hemländer, att de är öppna för förändring är således uppenbart och inget som vi på några grunder kan ifrågasätta."
Jag hoppas innerligt att du driver med denna mening? Invandrare kommer inte till Sverige i första hand för att de vill byta kultur utan de flesta vill nog komma för att få bästa möjligheter för sig själv och sina barn, för deras framtid. De flyr från krig, de vill bort från fattigdom och våld. Det är stor skillnad på kultur och omgivning.
Jag skrev att de är öppna för förändring, inte att de ogillar varenda aspekt av kulturen i hemlandet. Kultur innefattar bl.a. seder, normer för lagar och moraliska system, statsskick, militär och ekonomiska system. Du förstår naturligtvis att det på många sätt är ett lands kultur som ger upphov till krig, fattigdom och våld?