Anonym (ensam) skrev 2013-12-26 23:44:11 följande:
Tja så har det i alla fall varit för mig, pappan kopplade till och med in en advokat (för att tvinga sig in hos mig) men det var samma sak där, eftersom jag har ensam vårdnad så fick jag bestämma hur det skulle se ut, även hans advokat höll med mig om tex att han skulle träffa barnet själv och inte blanda in andra och frågade även mig var och hur länge det skulle ske
Det är ju jag som mamma som känner barnet bäst
Sen innnan någon säger något så var mitt barn planerat med en man jag varit tillsammans med i 10år(känt i 20) sen att han fick någon "knäpp" när jag väl blev gravid är en annan sak, och jag har hela tiden kämpat för att bra umgänge, men pappan väljer att utpressa mig genom barnet (som är 3år)
Jag lät honom tyvärr hållas dom första åren för att jag trodde att han skulle få en bra kontakt med barnet och kunna ta själv, men idag så ångrar jag att jag inte satt ner foten och krävde schema. Jag erbjöd honom till och med att ta halv föräldraledigheten men det ville han tyvärr inte
Kopplade in advokat? Så du vill antyda att Tingsrättens dom blev att du har fria händer med allt eftersom du har ensam vårdnad? Eller menar du att du fick ett brev från en advokat kanske, men inget mer?
Självklart måste umgänget vara relativt försiktigt från början, men det är för barnets skull, inte för att du som ensam vårdnadshavare har rätt att bestämma allt själv.