Inlägg från: Anonym (pilothustru) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pilothustru)

Var på ultraljud idag och fick en chock

Anonym (Undrar) skrev 2014-02-01 07:45:48 följande:
    Jag har läst en del här och förstår inte varför man nu i denna moderna tekniska ålder räknar/mäter tiden efter RUL? Finns ju dem som fått datum flyttat fast de gjort FET/ET som singlar. Jag skulle bli väldigt kluven och undra hur de vet att mitt barn inte växer långsamt eller är för stort?

Antar, men är det verkligen så att de sedan i tester har jämför med när förlossningen är? Och vad barnet vägde då?

Vid FET/ET som singel har man inte haft sex utan vet exakt. De som blivit gravida på ONS (och inte brukar ha sex) de som har en karl som t ex är bortrest mycket etc. Tar läkaren vid RUL tillbaka vad denne sagt.

Så om jag skulle tex haft sex 1 gång och har koll på min mens. Jag går på RUL läkare flyttar mitt datum 3v. Om jag säger att jag har bara haft sex detta datum. Hur gör de då?
    Vi vet exakt på minuten när vår sista blev till. Min man reser i jobbet och vi fick till det EN gång på 3 veckor så vi vet alltså precis när. Ändå blev vi flyttade. De "skyllde" på att ägget fastnar olika snabbt. Jo, det vet ju vi också men att bli flyttad 2-3 veckor?! 
Svar på tråden Var på ultraljud idag och fick en chock