Var på ultraljud idag och fick en chock
Anonym (Nej) skrev 2014-01-05 16:49:08 följande:
UL är ingen exakt vetenskap och misstämmer det datum man får mycket med ens egen uträkning och vetskap så får man inte ge sig! Kan ställa till vid abort,för tidig födsel och överburenhet. Man kan ju faktiskt inte bli gravid annan tidpunkt än äl,inte testa plus innan man ens är gravid,inte ha blitt gravid en tidsperiod man inte ens haft sex och har man gjort insemination,ET eller FET vet man exakt när man blitt gravid och då ska datumet aldrig flyttas. Finns dock många som fått heltokiga datum p.g.a envisa barnmorskor!Ts: stå på dig och ge inte efter för sjukvårdens påhitt! Jag blev beskylld för att inte ens vara gravid när jag 100% visste att jag var det,men läkaren sa att "Man räknas inte som gravid om man gjort IVF". Nähä!?
Antar, men är det verkligen så att de sedan i tester har jämför med när förlossningen är? Och vad barnet vägde då?
Vid FET/ET som singel har man inte haft sex utan vet exakt. De som blivit gravida på ONS (och inte brukar ha sex) de som har en karl som t ex är bortrest mycket etc. Tar läkaren vid RUL tillbaka vad denne sagt.
Så om jag skulle tex haft sex 1 gång och har koll på min mens. Jag går på RUL läkare flyttar mitt datum 3v. Om jag säger att jag har bara haft sex detta datum. Hur gör de då?