Inlägg från: Marie0201 |Visa alla inlägg
  • Marie0201

Min 3½-åring är rädd för en docka.

pluvdo skrev 2013-12-23 20:06:59 följande:
    Han tycker att den har skrämmande ögon. Det är en rymdvarelsebabydocka. Är det då bäst att bara lägga undan dockan så han slipper vara rädd eller är det bättre att i princip tvinga på honom den för att visa att den inte är farlig?
    Jag var själv livrädd för en tomtenisse-docka jag hade när jag var liten, minns jag nu efter att ha öppnat tråden. Var kanske inte riktigt så ung som ditt barn, tror jag var 6-7 år. Jag var övertygad om att den levde på natten och var livrädd för den, till slut gav jag bort den till en gammal kompis. Jag har ingen aning om varför, men jag tyckte att den såg elak ut. Har inte haft några "men" i efterhand mer än att vi skrattat åt det någon gång, jag skulle dock fortfarande inte vilja ha den i mitt hem, jag gillar den helt enkelt inte och mår/mådde jättebra utan den.

Hade mina föräldrar tvingat mig att ändå ha kvar den hade jag blivit ledsen, det känns som att det är viktigt att man är trygg i sitt eget hem/rum när man är liten och omge sig med saker man tycker om. Det är min personliga åsikt. Jag hoppas att ni hittar en lösning som passar ert barn.
Svar på tråden Min 3½-åring är rädd för en docka.