• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Jag förstår att det är oroande att få ett sådant besked på rul Coors. Vi fick inte heller bara positivt besked på rul igår. Barnmorskan tyckte att bebisen kanske kunde ha läppspalt så vi ska tillbaka igen nästa vecka på ett ultraljud med en läkare

• Pemberly

Jag håller tummarna för att det ska gå bra med hjärtat för er lilla bebis Coors.

Så bra att det såg bra ut med båda bebisarna Sirian. Hoppas du lyckas gå upp mer i vikt, eftersom du bär på två små så gissar jag att det är extra viktigt. En extra smoothie på morgonen låter som en bra idé. Det kan nog vara lättare att dricka i sig extra energi än att tugga i sig den. Tex drickyoghurt kanske kan funka som ett extra mellanmål någongång under dagen också. 

• Pemberly

Ultraljudet idag gick bra. Efter en lång stund med försök att få bra bilder kunde läkaren konstatera att läppen var hel och fin

• Pemberly

Glad påsk!

Jag mår rätt så bra. Jag har de del problem med foglossning men det är ännu hanterbart och om jag använder bälte när jag promenerar så får jag inte så ont.

• Pemberly

Jag har passerat 22 fulla veckor så nu tillhör jag förlossningen och inte gynakuten längre och det börjar finnas chans för bebis att överleva om den skulle födas. Det känns som en milstolpe som passerats.

• Pemberly

Jag förstår att det är jobbigt för er coors. Jag håller tummarna för att det ändå går bra till slut efter operation av er lille plutt efter födseln.

• Pemberly

Idag var det besök hos barnmorskan och mätning av magen för första gången och jag fick lyssna på bebisens hjärta. Hon mätte även blodsockret och blodtryck och allt såg bra ut. Nu är nästa besök där om fyra veckor.

• Pemberly

Jag är i vecka 27+2 idag. Jag har haft en del sammandragningar precis som när jag väntade sonen. Jag jobbar fortfarande 100% och det funkar bra tack vare att jag inte har något fysiskt ansträngande jobb

• Pemberly

Jag har knappt en månad till bf nu. Bebisen har legat med huvudet nedåt och det har varit ruckbart i en dryg månad nu. 

• Pemberly
    Hejsan! En liten uppdatering om att en lillebror föddes i slutet av augusti. Allt gick bra vid förlossningen och han verkar vara nöjd med tillvaron så länge han får äta när han vill (vilket är rätt ofta tidvis).
  • Pemberly

Det går bra för oss. Lillen är snart tre månader nu. Lite stressigt är det att få ihop tillvaron ibland som tvåbarnsfamilj. Storebror blir lite avundsjuk på lillebror ibland men har tagit det rätt bra. Det är så mysigt att ha en liten bebis igen.

• Pemberly

Grattis snobben00! Hoppas ni blev bra från förkylningen relativt snabbt och att lillen inte blev så dålig

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013