• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Idag var jag på inskrivning hos barnmorskan. Det gick rätt fort för de hade ju kvar mina uppgifter i datorn från min inskrivning i somras så det behövde bara uppdaterar litegrann och så tog jag ju blodtryck och lämnade urinprov

• Pemberly

Så jobbigt att svimma Sirian. Jag hoppas du veckas vila gör susen så att du känner dig bättre.

Jag mår fortfarande illa men med hjälp av postafen och att äta extra mellanmål så får jag vardagen och jobbet att funka. Jag är dock jättetrött på kvällarna så det är mest ligga i soffan och titta på TV som gäller då.

• Pemberly

Lite oroligt här för det kom lite brunt blod igår och jag har haft ont till och från sedan dess. Jag sitter just nu och väntar på gynakuten för att kolla upp det.

• Pemberly

Allt såg bra ut så nu är jag vid bättre mod! Hjärtat slog och storleken stämde. Läkaren hittade ingen förklaring till blödningen eller smärtan, men nu när jag vet att allt såg bra ut kan jag stå ut med att ha ont.

• Pemberly

Imorgon är det dags för KUB-ultraljudet. Jag börjar bli lite nervös inför det nu

• Pemberly

KUB idag gick jättebra. Vi fick låg risk på alla tre kromosomavvikelserna och fostret hade rätt storlek. Vi fick titta på det riktigt länge på skärmen för det ville inte ligga åt rätt håll så det tog ett tag innan barnmorskan lyckats mäta det hon skulle. 

• Pemberly

Jag är i vecka 13+0 idag. Det känns alltid bra att gå in i en ny graviditetsvecka. Jag mår fortfarande illa men tycker att det börjar lätta lite nu.

• Pemberly

Grattis snobben00! Jag gick på akademiska då vi fick hjälp att få sonen för fyra år sedan och då gjorde vi vul vecka 7

• Pemberly

Nuvarande graviditeten var också ivf men på Carl von Linnékliniken. Nu blev det inte förrän vecka 9 men det var även för att det var julstängt där emellan.

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013