• nonnitott

gravida efter ivf i december 2013

Visan: Åhh va underbart att få höra hjärtljuden! Fira på :)

• nonnitott

[quote=72550598][quote-nick]Trollet79 skrev 2014-02-18 21:51:58 följande:Jag berättade för min chef idag, han skulle kolla upp men trodde jag kommer få gå ca tre månader innan. Han pratade om att jag nog måste ha ett läkarintyg. Har du förstått vad det är som gäller?[/quote] nä läste oxå något om ett läkarintyg, men blev mest förvirrad! Pratade m bm idag på inskrivningen, o hon såg till att skriva in det i min journal, försäkringskassan kan tydligen gå in och läsa o då måste det stå där. Hon sa även att om jag inte skulle få havandeskap så skulle de sjukskriva mig, skönt att höra!

• nonnitott

Sirian: härligt att du verkligen börjat njuta :) vi har oxå dykt in i barnvagnsdjungeln, men kan tänka mig att det är ännu mer att tänka på när det är två bebisar att tänka på! Kan verkligen förstå att det känns skrämmande, men det känns nog jätte bra när de väl kommer ;)

Jag var på inskrivning idag :) känns skönt, har nu bokat in alla träffar fram till BF! Har tid för RUL 28 mars : )

• nonnitott

Trollet: Grattis till 12fulla veckor! Skönt, nu blir det lättare ett tag sägs det!

Pemberly: Åhh va härligt att få se fostret länge! Nu kan ni slappna av lite :)

Hur mår ni andra? Jag börjar bli lite piggare, var o simma idag, skönt att komma igång m lite träning igen! Mår fortfarande lite illa framför allt på kvällarna.

• nonnitott

Snobben: grattis o välkommen hit! Jag slutade m progestronet samma dag jag plussade. Har inte hört något om färgning/toning, men det borde väl stå på förpackningen om det finns några risker!

Idag går jag in i v 15 :) (14+0) andra trimestern, konstigt men underbart!! Firar m att inviga ett par mammaleggings jag köpte igår, ljuvligt! Det började bli obekvämt m vanliga trots att magen inte är jätte stor än, men en lite kula börjar det bli :)

• nonnitott

Oj här händer det saker....

Välkommen hit till er nya o grattis!!

Åhh va kul att ni börjat känna fosterrörelser. Det har inte jag.. men längtar så!!

londonivf : jag har oxå varit orolig över att jag inte känt något än, men som sagt alla känner ju olika, o det är nog skillnad om det är första gången man är gravid, då tror det tar längre tid ( intalar jag mig själv!)

Nu har nedräkningen börjat t rul, bara en dryg vecka kvar!! Åhhhh vad jag längtar :)

• nonnitott

Åhhh va underbart sputnik!!!! Måste vara fantastiskt att få se :) nu längtar jag ännu mer....

• nonnitott

Har en fråga, vet att det är normalt med molverk till o från o det här jag haft tidigare. Men nu har jag haft konstant molverk i typ ett dygn... Är det någon mer som haft det så länge? Börjar bli orolig (som vanligt) :)

• nonnitott

I fredags var vi på rul, åhh va härligt det var!! Allt såg bra ut, underbart att höra :)

• nonnitott

Sirian: mysigt att få höra hjärtljuden igen o att få känna dem så mycket! Jag har gått upp ca 4kg nu o är oxå rätt trött på kvällarna, somnar typ vid 21.30 i soffan! Har haft en del ont men troligen var det växtvärk :)

• nonnitott

Glad påsk till er slla :)

Hoppas ni njuter av ledigheten, hur mår ni?

Jag mår bra, trött på kvällarna men njuter av hur mycket magen växer nu, mysigt!

Den lilla klumpen är riktigt livlig på kvällarna och det är ju helt fantastiskt att känna!

• nonnitott

Åhh va skönt att allt såg bra ut Sirian! Men förstår att det var jobbigt att få höra det så många gånger ..

Själv har jag funderat på om jag ska ringa bm för en extra koll, tycker magen har slutat växa, har inte gått upp något i vikt heller den senaste tiden :/ men den lilla krabaten sparkar i alla fall fortfarande regelbundet så det är säkert bara jag som är nojig...

• nonnitott

Usch va tufft för er coors, men kanske ändå skönt att få reda på det så här tidigt!

Pemberly: visst är det häftigt att få höra hjärtat! Jag längtar tills nästa vecka när jag ska dit o lyssna nästa gång! Det blir min första mätning oxå, spännande :)

Sirian: förstår din känsla, jag går hem på heltid 1juni, på grund av mitt arb. Jag har redan nu börjat en lista på sånt som jag ska göra. .. sen kan man ju alltid trösta sig med att det snart är somnar o sem, käns nog lättare än om det varit typ nov :)

• nonnitott

V. 27+3

Jaha då var man hemmafru :) idag är min första dag hemma, känns jätte konstigt! Mår bra o skulle kunna arbeta, men det är för stora risker! Har börjat få ont i ryggen så nu blir det till att börja simma oftare, när jag nu har tid :)

Hur är det med er andra? Har ni beställt vagn mm?

• nonnitott

Åhh va mysigt att få se dem så ofta! Jag har inte varit på UL sedan v 18, o tror inte att något mer blir av, om inget konstigt händer!

Jag tror jag haft lite sammandragningar, när jag är kissnödig blir det liksom hårt i.magen och gör lite ont, samma känsla om jag går mycket eller snabbt.

Hoppas oxå på en vaginal förlossning, ska ni gå någon profylaxkurs? Hur har ni det med föräldrautbildning? På min mvc har de inte tillräckligt med personal för att kunna ordna någon föräldrautbildning, så vi får en föreläsning på 2tim istället, lite tråkigt kan jag tycka :(

• nonnitott

Åhh sirian GRATTIS! blir alldeles tårögd när jag läser att tjejerna kommit!! (Hormoner...) Va skönt att allt gick bra och att ni mår bra, hela familjen, även om jag förstår att det blev en chock! Grattis igen.... <3

• nonnitott

Nu börjar det närma sig! Idag har jag precis en månad t BF!! Hur är det med er andra? Har era små hjärtan fixerat? Vår klump låg i säte vid förra mvc besöket, imorrn är det dags att kolla igen, det känns som om den ligger kvar fel o i så fall får de försöka vända h*n!

Sirian :hur har det gått m tjejerna?

Coors: när är det dags för er? Vet ni något mer?

Hoppas ni mår bra, trots värmen B-) själv har jag levt i poolen o skuggan den senaste tiden!

• nonnitott

Förstår att det börjar bli tungt f dig Trollet! Två i denna värmen... Jag har ju tyckt det varit jobbigt och jag har ju bara en! Va härligt att få se de små liven växa :)

Vårt lilla hjärta hade vänt sig rätt vid förra kollen på mvc o till o med fixerat, enligt bm, men den rör sig på samma sätt o lika mycket som förut...

• nonnitott

Åhh Grattis sputnik!! Skönt att allt gick bra :) lycka till med den lille killen, hur stor var han?

Sirian:.Hur har det gått hemma? Tror du fixar det bra :) men förstår dina känslor...

• nonnitott

En praktisk fråga till alla er smarta kvinnor hur har ni tänkt m ytterkläder? Har bf 28aug o förmodligen kommer det lilla hjärtat i början av sep, beräknad vikt är3000. Har fått/ärvt fleeceoverall i strl 62, tror ni man behöver köpa en i 56 oxå?! Hur har ni tänkt?

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013