gravida efter ivf i december 2013
Grattis L M B!
Grattis L M B!
Grattis Coors, så bra att allt såg bra ut!
Grattis Sunboost!
Om en timme är det dags för mitt andra vul, men det första på min ivf-klinik. Är rätt nervös nu
Allt såg bra ut på vul idag v 8+5. Hjärtat slog och det var rätt storlek. Läkaren sade att när allt såg så bra ut såhär pass sent så är missfallsrisken jätteliten så det är helt irrelevant nu att säga att man ska gå förbi någon viss vecka för att vara säker. Det kändes jättebra att höra. Nu blir det efterrätt till middagen idag för att fira
Jag gjorde två vul denna gång men det var bara för att jag fick komma till gynakuten för ett tidigt vul för att se om det satti livmodern eftersom jag haft utomkvedeshavandeskap förut. Det jag gjorde igår var det som min ivf-klinik normalt gör som uppföljning. Sen i mitt landsting är det bara rutinultraljudet alla erbjuds. Eftersom jag är över 35 nu så kommer jag även att erbjudas kub
När jag hade missed abortion i somras så försvann inte symptomen plötsligt men jag hade hela graviditeten mindre symptom än vad jag har denna. Men symptomen kan variera för olika människor så det är troligen ingen fara nonnitott. Men är du jätteorolig så kan du ju boka ett privat ultraljud.
Såg det bra ut i vecka 7+0 är det nog ingen fara. Jag tror att de flesta som blir missed abortion avstannar tidigare än så även om det inte upptäcks förrän några veckor senare. Mitt missed abortion upptäcktes vid det första ultraljud vi gjorde i v 8+0 då var embryot mycket mindre än det borde (som i vecka 6) och hjärtat slog inte.
Maria7701 tråkigt att det inte gick längre denna gången men skönt att det inte är utomkvedshavandeskap i alla fall.
Trollet79 härligt att höra att det såg bra ut med båda två.