gravida efter ivf i december 2013
Åh, Maria7701! Usch, jag vet precis hur det känns! Fy, vad tråkigt! Hoppas att det inte är utomkveds och jag håller tummarna hårt för att du ska lyckas nästa gång! Kram
Åh, Maria7701! Usch, jag vet precis hur det känns! Fy, vad tråkigt! Hoppas att det inte är utomkveds och jag håller tummarna hårt för att du ska lyckas nästa gång! Kram
Grattis LMB!
Grattis Coors! Vilken lättnad! :)
Grattis Sunboost!!
Vilka är det som har kvar första VULet nu? Jag är i v. 7+6 idag och har VUL den 28e, på tisdag. Är väldigt nervös, men känner mig ändå något mer hoppfull än förut eftersom jag har mått rejält illa till och från.
Det är lite bättre med illamåendet nu, men går ändå runt de flesta dagar med illamående mest hela tiden, även om det inte är så farligt så att jag inte lyckas dölja det. Någon mer som fortfarande mår illa? Eller vad har ni för symtom?
Första gången så var vi på VUL tror det var början på v. 9, då såg vi ett hjärta slå men den var alldeles för liten, bara 7 mm, så de ville att vi skulle komma igen ett par veckor senare. Strax efter det försvann mina symtom och jag kände mig helt ogravid. Nästa gång vi tittade så fanns det inget där.
Andra gången så var det ett tidigare VUL, kanske v. 7(?) och då såg de bara en tom hinnblåsa. Den gången hade jag lite symtom, ömma bröst och lätt illamående, men tror inte jag hade några jättestarka symtom innan heller den gången.
Men jag tror inte att det är så vanligt att det går så! Många säger ju också att det är före v. 7 som den allra största risken är! Din lille har ju iaf passerat storleken för hur min blev som kom längst! :) Det är säkert ingen fara!
Jag vet inte med gravtest, har hört också att när man kommit en bit in i graviditeten så kan gravtest vara missvisande, men vet riktigt när eller så...
Coors, det låter ju jättejobbigt! Du kanske kan ringa din läkare och se om de har något tips? Men det är väl inte fel att sjukskriva sig några dagar heller om du känner dig så. Hoppas du mår bättre snart!
Kommer just från VUL och BÅDA har klarat sig!! Känner mig lite överväldigad just nu!
Jag var fruktansvärt nervös innan med tanke på tidigare gånger så jag vågade knappt tro på vad hon sa... Men nu finns där två små liv med tickande hjärtan på 18mm vardera. Jag tänkte kanske de skulle varit lite större, är i v. 8+4, men hon sa att det var helt normalt. Undrar om de blir mindre när de är två...?
Vi ska ändå få komma dit om två veckor igen pga de tidigare missfallen, och det känns skönt. Men jag vågar ändå känna mig hoppfull nu!