• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Så jobbig Falumamman att inte veta om det lyckats eller inte. Det finns ju de som blöder en hel del och det ändå går bra så är det plus på stickan finns det ju hopp.

Själv mår jag lite illa till och från och det blir inte bättre av att vi är bortresta hos släkten och det blir oregelbundna mattider en del dagar men det är ändå skönt att vara ledig så här i början av graviditeten så att det är ok att ta det lugnt. Jag börjar inte jobba igen förrän efter trettonhelgen. Jag har tänkt gå på samma barnmorskemottagning som när jag väntade sonen och vid graviditeten som blev missed abortion i somras (även fast jag bara hann med inskrivningen då).

• Pemberly

Jag tänkte nog kontakta barnmorskan efter att jag varit på vul på min ivf-klinik

• Pemberly

Välkommen hit trollet79! Jag håller tummarna för att det går vägen den här gången

• Pemberly

Jag är i vecka 5+6 idag. Jag har också mått väldigt illa de senaste dagarna. Jag ska nog be min man köpa hem postafen. Det hjälpte en del mot illamåendet när jag var gravid med sonen

• Pemberly

Vissa maträtter kan jag omöjligt få i mig men som tur är så finns det en hel del som går bra. Min erfarenhet även från mina tidigare graviditeter är att det bästa är att aldrig bli hungrig så vi har handlat hem en massa mellanmål till mig så som skorpor, nyponsoppa, yoghurt mm som jag kan stoppa i mig mellan måltiderna. Idag har jag dessutom tagit postafen och då mår jag betydligt bättre och känner bara lite illamående.

• Pemberly

Jag ska jobba för första gången på mer än två veckor imorgon. Det blir jobbigt att ta sig upp ur sängen så tidigt men på något sätt får det ju gå

• Pemberly

Härligt att vul gick bra idag Visan.

Tråkigt med blödning Sirian, jag hoppas att det trots det ser bra ut.

• Pemberly

Så häftigt att det var två stycken Sirian! Jag håller tummarna för att allt går bra

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013