• Visan

gravida efter ivf i december 2013

Igår skar jag upp en hel citron i skivor och delade till halvmånar. Det blev några stycken. :) Åt lite då och då under dagen och mådde mkt bättre än någon annan dag. Vet inte om det var citronen som hjälpte, men hoppas det för annars bir man ju orolig om symtomen blir mindre. Haha, aldrig är man nöjd. :)

Lever på citron idag med. Gott som tusan! :)

• Visan

Självklart är illamående välkommet här också men när det blir så pass starkt så manår svårt att äta men samtidigt blir sämre när man blir hungrig så är det inte det mysigaste. :)

• Visan

I morgon är det dags för VUL. Är så sjukt rädd och nervös. Fick tillbaka två blastocyster så i morgon får vi se om det är en eller två? Och det jag är mest rädd för-tickar hjärtat eller har den/dem inte klart sig?

• Visan

Trollet: Jag går in i v.9 i morgon (8+0). Det blev lite senare än vanligt pga julledigheterna.

• Visan

VUL gick bra! :) Var så nervös så mina ben bar mig knappt från bilen och in.
    När jag låg där såg jag hjärtat fladdra nästan på en gång. Vilken lättnad och vilken lycka! :) ca 15mm är våran barbastark som vi kallar den (blastocysten såg ut som en barbapappa när vi fick tillbaka den). :)

• Visan

Sirian: Oj vilken överraskning! Härligt! Skönt att allt var bra med dom två små. :) Hoppas att det får fortsätta så.

• Visan
    nonnitott skrev 2014-01-24 13:17:37 följande:
    Idag går jag in i vecka 10 (9+0) :) bara två veckor kvar till den magiska v12!!!

Min BM sa att den "magiska veckan" är när man har gått 12 fulla veckor, alltså v.13 (12+0).
    Hur har ni hört? 
  • Visan

Nonnitott: Jag gjorde VUL i v.9 (8+0) och hade inskrivning i tisdags v.11 (10+0). Frågade om vi kunde få ett UL i typ v.13-14 men det var typ omöjligt då det inte finns någon risk för något eller bakgrund till varför. Det enda man ser så tidigt är ju bara om den lever eller inte. Hon erbjöd mig ett extra besök hos henne istället för att lyssna på hjärtat. På så vis får vi ju veta om den lever eller inte och det besöket kommer bli i v.14 (13+6). Efter det är det ca en månad kvar till RUL och då får vi ju se den lilla så det känns bra. Fråga om ett extra besök!

En graviditet kan stanna av och inte blöda ut direkt, kallas missedabortion (MA). Min BM sa att ofta då så försvinner typ alla symtom i ett naffs. Om dom bar blir mindre ju längre du går så är det nog ingen fara. Hoppas jag inte skrämde upp dig nu, var inte meningen. Hon menar att känner du nåt en dag och sen absolut inget nästa, att allt är borta, så kan man bli orolig.

• Visan

Har idag varit och lyssna på hjärtljud. Lät så underbart. Är i v.13+6 idag så går in i v.15 i morgon. :)
    Nu har vi gått ut med det på fb också. Känns läskigt men roligt. :)
    Firade dagens hjärtljud med att beställa ett babyskydd. :)

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013