• maria7701

gravida efter ivf i december 2013

Får jag hoppa in här? Äntligen testade positivt den 31 december efter 3år och flera IVF behandlingar. Vi har en dotter som är nästan 5. Jag ska ha VUL den 21 jan och är så rädd att det är utomkveds.... Jag har en skadad äggledare som var svullen under äggplockningen - fick antibiotika och sen var svullningen borta. Har ingen ont men är bara rädd.
    Jag vill vara glad men skyddar mig själv lite... Men det känns härligt att vara gravid! Även om jag är jätte trött och sover inte så bra. Bara räknar dagarna till tisdag.
    Det glädjar mig att läsa så mycket positivt här, härligt!

• maria7701

Tack så mycket snälla ni! Jag håller tummarna för dig också LMB! Det är inte långt kvar då det känns så.
    Jag vill verkligen tror på det men det har inte riktigt hänt än.
    Känner ni redan att ni har vuxit? Det är min andra graviditet och jag känner redan nu att byxorna sitter inte så bekwämt än. Om allt är bra nästa vecka ska jag köpa mig fina graviditetsbyxor :).
    Jag mår inte illa men är trött och känner mycket i tarmarna och sånt.
    Hur är det med dig Trollet79?

• maria7701

Tyvärr fick vi se en tom hinnsäk på ultraljud. Det är svårt att förstå.
    Nu blir det blodprov flera gånger för att kolla om embryot har försvunnit eller finns i en äggledare någonstans. Det känns så himla orättvist.

• maria7701

Grattis LMB! Härligt!

Tack för alla styrkekramar. Det värmar mycket!!

Jag har läst lite för mycket på nätet idag tror jag, letande efter solskenhistorier var det fanns ett prickande hjärta en eller två veckor efter en tom hinnsäck.... de finns men det verkar inte att gå bra för oss. Jag bara grät idag. Vi knappt tror det än. Och nu vänta till måndag med blodprov och ultraljud....

Men först ska vi fira födelsedagen av vår älskade dotter som fyller 5 i morgon. Hon sa: men mamma, vi ska försöka en gång till då! :)

• maria7701

Grattis Coors och Sunboost!!!

Fick höra idag att min hcg är som det ska. Ska veta mer nu på måndag med nästa blodprov och vul.

• maria7701

Hej alla,
    Har haft en ultraljud idag och det ser ut som det finns ett litet foster som har slutat att växa i vecka 7. Det är en lättnad att det är inte utomkveds. Bllodprov hade inte kommit in än. Nu väntar vi några dagar till för en VUL till och sen blir det antaligen piller för att driva ut allt som finns där. Känns okej nu, förstås ledsen men hade redan sagt adjö till tanken på att vara gravid förra veckan.

Lycka till alla och hoppas ni har en härlig graviditet och härliga barn!

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013