• Sputnik II

gravida efter ivf i december 2013

Hej,
    Jag testade igår och det visade sig att jag var gravid! Gjorde ÄP den 3 december och fick tillbaka en blastocyst den 8 december! Har en dotter på 2 år som kom till  genom FET efter två färskförsök.

• Sputnik II
    Pemberly skrev 2013-12-27 17:25:37 följande:
    Ja man brukar räkna från sista mensens första dag men vid ivf kan det bli knasigt ibland särskilt om man gjort långa metoden med nedreglering först för då kan det ju bli ganska långt mellan sista mensen och när ägget faktiskt befruktades. När jag gjort ivf har jag alltid räknat äggplock som 2+0 det blir ju korrekt. Vid återföring av fryst embryo blir återföringsdagen 2+2 om embryot är odlat två dagar (som mina alltid varit)
    Det är så jag förstått att man räknar vid IVF/FET!

Jag har ömma, fylliga bröst. Mår lite kymigt, men inte direkt illamående. Hoppas att det kommer snart! Tungan ute
  • Sputnik II
    Sirian skrev 2014-01-05 17:14:55 följande:

Håller med! Jag "njuter" av att vara illamående, även om jag förstår att man kanske inte gör det på samma sätt om fem veckor. Min syster blev inlagd på sjukhus för sitt extrema illamående under båda sina graviditeter och när man mår så illa att man måste ligga med dropp i en sjukhussäng under flera veckor förstår jag att man inte förknippar det med någonting positivt. Så illa hoppas jag att det inte blir för min del!
    Nä fy, det lät jobbigt! Hoppas att du slipper det. {#emotions_dlg.flower}
  • Sputnik II
    Coors skrev 2014-01-06 14:02:59 följande:
    Hej allihoppa! Nu har jag inte läst hela tråden... Men får man hoppa in här? Hade testdag den 28/12 och efter tre till tester börjat förstå att vi är gravid. har ett barn på tre år som också blev till med IVF. Ska ringa Falun kliniken imon, där vi går och berätta :)
    Välkommen hit! Ännu en från Falun-tråden! Solig
  • Sputnik II
    Visan skrev 2014-01-06 15:23:47 följande:
    I morgon är det dags för VUL. Är så sjukt rädd och nervös. Fick tillbaka två blastocyster så i morgon får vi se om det är en eller två? Och det jag är mest rädd för-tickar hjärtat eller har den/dem inte klart sig?
    Wow! Spännande med eventuellt två!!
Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013