Är min man ovanligt lat?
Studentpappa skrev 2013-12-19 09:17:02 följande:
Han verkar sjukt lat, vem har tid att vila efter jobbet? Ge honom ett ultimatum där han får skärpa sig eller så åker han ut. Finns väl ingen anledning att ha ett bojsänke som ändå inte är intresserad av sina barn eller partner?Natulcien skrev 2013-12-19 09:39:55 följande:
Men herregud, din man bor ju på hotell där du är nanny, städerska, kock, tvätterska etc etc etc!! Sluta serva honom!
Som man bäddar får man, som bekant, ligga...och om du far runt som en tok och städar, fejar, fixar och tar hand om barn så lär han ju inte börja göra något. Han har ju märkt att det funkar att ligga på sofflocket.
Så för att svara på frågan i din trådstart: Ja, din man är ovanligt lat. Sjukt lat, faktiskt. Jag har inte ens hört talas om en man som är så lat i min egen bekantskapskrets.
Och det här meningen i din text förstår jag inte ens: "...annars har vi ett bra förhållande..."
Hur kan någonting vara bra med en man som beter sig så?
KimPossible skrev 2013-12-19 09:50:34 följande:
På vilka sätt är han en "jättefin kille"? Han verkar helt ointresserad av både dig och barnen, vill inte umgås som familj och skiter totalt i att ta hand om sitt eget hem, sina egna barn och sin egen skit.Lat? Ja, men även jävligt nonchalant och egoistisk. Lever han bara i ett förhållande för att få dygnetrunt-service?