Inlägg från: KimPossible |Visa alla inlägg
  • KimPossible

Är min man ovanligt lat?

På vilka sätt är han en "jättefin kille"? Han verkar helt ointresserad av både dig och barnen, vill inte umgås som familj och skiter totalt i att ta hand om sitt eget hem, sina egna barn och sin egen skit.

Lat? Ja, men även jävligt nonchalant och egoistisk. Lever han bara i ett förhållande för att få dygnetrunt-service? 

Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
  • KimPossible
    fluu skrev 2013-12-19 06:04:48 följande:
    Men vad är det för grottman? Berätta precis hur det är för honom. Han jobbar halvtid säger du, du jobbar ju 24/7 med barn och hem, plus att du servar en jättebebis! Fattar han inte att han måste skärpa sig efter snack så sluta helt enkelt serva honom. Laga din och bebis mat, tvätta era kläder. Han får klara sig så kanske han ser hur det är.
    Natulcien skrev 2013-12-19 09:39:55 följande:
    Men herregud, din man bor ju på hotell där du är nanny, städerska, kock, tvätterska etc etc etc!! Förvånad

Sluta serva honom!
    Som man bäddar får man, som bekant, ligga...och om du far runt som en tok och städar, fejar, fixar och tar hand om barn så lär han ju inte börja göra något. Han har ju märkt att det funkar att ligga på sofflocket.

Så för att svara på frågan i din trådstart: Ja, din man är ovanligt lat. Sjukt lat, faktiskt. Jag har inte ens hört talas om en man som är så lat i min egen bekantskapskrets.

Och det här meningen i din text förstår jag inte ens: "...annars har vi ett bra förhållande..."
    Hur kan någonting vara bra med en man som beter sig så?

Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
Svar på tråden Är min man ovanligt lat?