Är min man ovanligt lat?
Ojdå låter nästan märkligt tycker jag. Låter som du är ensam vuxen.
Ojdå låter nästan märkligt tycker jag. Låter som du är ensam vuxen.
Varför bor flickorna så mycket som varannan vecka om han inte tar hand om dom rent praktiskt? Vill inte deras mamma ha dom hos sig mera?
För tänker självklart ska man dela på allt men om du bara hade sonen och inte flickorna som inte är dina skulle det säkert vara lättare då behöver du bara följa hans rytm och sova när han sover.
Jag skulle kräva att han tar hand om sina flickor själva i stort sett och att det är du som hjälper till bara med dom.
Då kan du lägga fokus på sonen.
Skriv även upp en städlista för vem som ska göra vad.
Om han inte verkar så kapabel till att ta hand om hem och barn kanske bättre att pojken börjar i förskola vid 1 och att pappan går ned i arbetstid till kanske 80 % och tar honom halvdagar?
Fast är det inte det som är kruxet just med 3 barn att det blir mycket att göra?
Jag har en vän som är helt ensamstående med ett barn på 8 månader hon är jätte lugn och har massor med fri tid. Hon går på stan, fikar, hälsar på folk, babyrytmik. Hon kanske städar lagar mat 1-2 timmar per dag.
Sover gör hon när sitt barn gör.
Menar inte att ni inte ska ha flickorna men han borde i alla fall ta största ansvaret över dom.
Hur gamla är flickorna?
Låter rimligt att du försöker ha sonen i förskolan kanske mellan kl 8- 14 varje dag eller något sånt så kan han ta barnet på eftermidan.
Tycker att flickorna ska börja vara hos sin mamma på heltid och hos er varannan tor-sön.
Pojken i förskola.
Ett städschema/ansvarschema som ska följas av båda.