Inlägg från: lillmorsan |Visa alla inlägg
  • lillmorsan

Blödningar i samband med slempropp, v. 37

I lördags fick jag en liten blödning. Det var färskt blod, men som sagt var blödningen liten och gjorde inget ont. På söndagen fick jag ytterligare en liten blödning, denna gång lite mer blandad med slem och klumpar. For till förlossningen där de tog CTG och UL på bebis, och kikade "där nere" bara (de kände ingenting) och sa att det förmodligen var slemproppen som börjat släppa, eller att något blodkärl runt om tappen som "brustit". Okej, inte så mycket mer med det...

Nu har det kommit blod och slem både måndag, tisdag och onsdag. Bitvis har blodet avtagit, men sedan har det kommit tillbaka. Idag kom det även en omgång färskt blod. Och ja, förmodligen är det slemproppen som kommer, men jag börjar ju undra hur jäkla länge den ska hålla på och varför det kommer med blod?

Jag har lite mer förvärkar än vanligt nu sedan lördags, den där molande värken blir allt oftare mer intensiv och igår gjorde det så ont att jag inte kunde gå upprätt. Idag har jag även haft någon omgång av en liknande smärta, men den kommer och går. Jag är i v. 37 (36+2) så det är ju ett tag till BF. Bebis ligger dock väldigt långt ner, två centimeter in i slidan känner man ett solklart huvud. Känner att bebis gärna får stanna till efter nyår.

Har någon annan blivit av med sin slempropp på samma sätt? Hur länge blödde ni? Det är ju som sagt inga mängder, men känns inte så kul att det ska blöda...

• Svar på tråden Blödningar i samband med slempropp, v. 37
  • lillmorsan

En vecka har snart gått, blödningarna har avtagit och nu kommer det bara meeer slempropp. Hoppas han stannar inne ett tag till!

• lillmorsan

Ja, det är ju tecken på att det närmar sig… Men som de sa på förlossningen åt mig; "Det kan vara 3 timmar, 3 dagar eller 3 veckor bort"… ;) Man blir lite galen av ovissheten, haha!

Svar på tråden Blödningar i samband med slempropp, v. 37