• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Edison

Nassa: Håller tummarna för att det visar + imorgon!! Det är ju så olika hur snabbt man kan få + på stickan. Och hade du druckit väldigt mycket vatten innan så kan det säkert påverka också :)

2014bebis: usch de lät inge vidare..men va gör man inte!! :) när får ni köra igång med nästa försök? 

Libra: Hur gick det för dig idag? :)

• 2014bebis

Nä men precis, vad gör man inte :)

Vi startar på mensen som förhoppningsvis kommer nästa vecka.

Hoppas det gick bra för dig idag Libra

• Libra1

Det gick väldigt bra idag. 12 ägg fick vi ut. Jag är glad. Trodde aldrig det skulle bli så många.

Återföring på lördag. De verkade inte tycka att vi behöver ringa imorgon och fråga hur det gått. Har ni gjort det? Tar de för givet att det funkar? Det kändes som det. Fick också frågan om vi ville ha två. Även om vi är ett gränsfall. Vet inte om jag vågar. Hur hade ni gjort? Alla mina embryon har fäst mer eller mindre. Svårt!!!

• Edison

Till oss sa dem att var vi nyfikna hur många dom blivit befruktade så fick vi gärna ringa dagen efter. Jag är väldigt nyfiken, så jag ringde ju såklart:) skönt och veta ju så kan man förhoppningsvis slappna av mer dagarna fram till återföringen. Angående att få tillbaka 2 embryo så absolut, om det varit så att man försökt många gånger men det aldrig direkt fäst. Då hade jag tackat ja till det direkt. Men du verkar ju ändå lätt bli gravid med ivf,det är bara att det ska gå hela vägen. Och då är de kanske inte lika självklart med två tänker jag. Risken brukar väl vara större vid flerbarnsgraviditeter..om nu båda skulle fästa.. Hmm..ja inget lätt beslut... hoppas ni får er efterlängtade bebis oavsett vad ni väljer:) det är er tur nu!:)

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-04-17 13:48:30 följande:
    Jag är så glad!!! 6 av 12 har befruktats och delar på sig normalt. 2 var omogna och föll bort. De 4 andra är lite sega men kan bli något av. :D

Håller tummarna för era 4 guldkorn!

Glad påsk alla !! Kram på er
  • walkwithme

Libra1: underbart att sex st tog sig och att du dessutom kanske har fler på gång :) Äp idag gjorde ont men de fick ut 7 ägg. Pia är snabb när hon plockar. Nu gör det så ont så jag helst inte rör mig alls. Vi fick också frågan om vi ville ha tillbaka två och blev helt tagna på sängen. Hade inte förväntat oss frågan ens. Återföring på lördag vi med. De sa att de ringer om något skulle vara fel och att de inte utvecklas som de ska. Nassa: hoppas på positivt besked för dig!

• ITM

Libra1 och walkwithme sååå spännande!

2014bebis ajajaj men nu är de gjort o denna gången ska de bara funka.
    Nassa hoppad de gått bra idag.

Jag är egentligen inte en person som tror på sådant med häxor men hon har visst hjälpt en massa. Tror hon sätter nålar o "öppnar upp flödet i kroppen". Ligger i Rinkaby utanför Kristianstad om någon bor i närheten:)
    trevlig påsk till er alla! Kram

• Libra1

walkwithme: Vad spännande! Blir det 1 eller 2 för er? Jag tror det bara blir 1 denna gången. Även om tvillingar lockar så försöker jag tänka på vad som är bäst för mig och bebisarna. Att risken/chansen finns. Klurigt!!!

• Nassa

Nu har jag testad positivt tisdag, onsdag och idag fredag. Känner mig inte gravid men får väl tro på det nu. Pratade med Eva igår och hon sa att alla graviditeter är olika. Fick en tid för UL redan nästa vecka och ett till den 14 maj. kommer vara bortrest 28 april och 10 maj då jag borde göra ett UL.

Libra1 och walkwithme: Grattis till fina resultat på äp!

Jag hade exakt samma tankar som er 1 eller 2???? Men jag satte in två efter Pia sa att min chans till tvillingar är lika med noll. Men chansen att bli gravid ökar. Eva sa igår att det är ovanligt med tvillingar trots att man sätter tillbaka 2. Men visst händer det. För mig kändes det helt rätt beslut med två när jag väl gjorde det. Jag fick bara två fina av de 13 ägg vi plockade ut. 7 blev befruktade men 5 fick inte tillräckligt bra kvalitet för frysen.

Glad påsk och kram till er alla! Håller tummarna att det går bra imorgon och att det blir lyckade resultat!!!!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö