• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-12 00:31:21 följande:
    Jag får riktigt ont. Tror det rinner ut vätska i buken. Det var läkarens förklaring. Förstår inte hur man ska kunna ha sex då. :P
    Ush då! :O Nä, kroppen är en rolig skapelse! :P
  • Libra1

Någon som har den där "under behandling" mailen? Sitter på jobb och har en fråga och den står inte på hemsidan. :-/

Tydligen kan inte min arbetsgivare göra bruttolöneavdrag på hela behandlingen utan man måste dela det på hälften. Typiskt!

• Tamara

Hej! Har läst lite här i tråden då vi troligtvis ska dra igång med IVF snart (privat) och håller på att välja klinik. Det låter ju som Nordic IVF är bra och det är toppen för där kanske även vi har chans att få köpa paket, trots min ålder! Vi har redan gjort utredning på en privat klinik lokalt och resultatet av den är att IVF är vår bästa chans (pga min äggreserv). Kommer att fortsätta läsa här och sedan hoppa in på riktigt när vi kommit igång.

• Libra1

Tamara: Ja de låter väldigt bra än så länge. Vi har inte kommit igång ännu. Lycka till sen!!! :)

• Moolie

Lycka till! :D Jag är på tredje dagen på vårt första försök! :))

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-01-17 12:24:13 följande:
    Moolie: Spännande! Går det bra?
    Ja, det går helt okej! Första gången spände jag mig så jag inte kände något alls! Jag var lite upptagen med min panik! ;) Sen andra och tredje gången har det känts! Lite frustrerande eftersom det inte kändes första gången! :O Men det är kul! :) Det närmar sig med stormsteg nu! 
  • Libra1

Det är så skönt att vara igång även om sprutorna är jobbiga. Får hoppas att tiden går snabbt. Förra gången behövde jag bara spruta i 9 dagar. :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö