någon som gjort abort i vecka 13-14?
Hej! Jag gjorde en medicinsk abort igår på grund av att fostret dött i magen (vi ville behålla det). Antar att du ska göra aborten på sjukhuset? Det fick jag göra (hade varit vecka 10, fostret dog för mindre än en vecka sen). Var jätteorolig för att se fostret men det behövde jag inte. Fick massa smärtlindring (och lugnande), både morfin men särskilt lokal bedövning i livmoderhalsen räddade mig, fick det varje timme i tre timmar för att jag hade så ont, den tog bort allt!! De trodde att smärtan var pga att fostersäcken var för stor för att komma igenom livmoderhalsen men barnmorskan lyckades vid ett tillfälle få hål på hinnan så fostervattnet rann ut, då blir ju säcken naturligt mindre. Två timmar senare hade det fortfarande inte hänt mycket (blödde knappt och smärtan hade avtagit), då gjorde de en till kontroll och barnmorskan lyckades lirka ut fostersäcken med foster! Sen kunde jag åka hem. Berätta för personalen om din oro så kommer de ge dig så mycket stöd de kan! Som sagt kan de försöka få ut det efter att det rört sig ner naturligt. Lycka till!