Inlägg från: Anonym (ledsen.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen.)

någon som gjort abort i vecka 13-14?

Jag har nyss fått reda på att jag är gravid och vid ultraljudet visade det sig att jag redan är i vecka 13 nu. Kommer att ha hunnit in i vecka 14 när aborten utförs.

Det blir en medicinsk abort. Som jag fattar det får man då föda ut fostret? Kommer man att kunna se barnet? Vid tidigare abort så brukar det ju mest vara blodklumpar, men antar att det inte är samma när man gått så pass långt? Kan man se kön på barnet?

Jag vill verkligen slippa se fostret. Det känns nog jävligt som det är och jag mår inte alls bra över den här situationen.

Så någon som har erfarenhet av detta och kan beskriva lite hur det går till?

• Svar på tråden någon som gjort abort i vecka 13-14?
  • Anonym (ledsen.)
    Anonym (cc) skrev 2013-12-18 16:23:00 följande:
    Jag har gjort ett. v13+5

Kan inte påstå att det blev något "födande" av foster.

Var ute i korridoren och gick, här jag plötsligt nös och det resultera till ett foster i byxorna. Fick hjälp in för att "ta han om" allt, dom frågade om jag vill se (vilket jag ville) även om allt var sjukt blodigt så såg man allt.

Något senare nös jag ut kakan, fick göra en skrapning efter det för att se att allt kommit ut.

Hade ingen smärta överhuvudtaget. Har visserligen väldigt hög smärttröskel. Men fick även full dos morfin.

Tack för ditt svar. Jag hoppas det går lika bra för mig men att jag slipper se. Känns så vidrigt på något sätt, känns nog vidrigt att göra en såpass sen abort
  • Anonym (ledsen.)
    Anonym (Majssnok) skrev 2013-12-18 16:30:51 följande:
    Ingen kommer att tvinga dig att titta, 

Nej det förstår jag. Men om det kommer så att det blir oundvikligt på något sätt tänkte jag.
  • Anonym (ledsen.)
    Anonym (cc) skrev 2013-12-18 18:41:11 följande:
    Eftersom du kommer ha "trosor" och binda på dig så är inte risken stor att du kommer se, eller så kommer det komma när du sitter på toaletten med potta (för man vill inte riskera att fostret hamnar i toaletten)

Eftersom det kommer känna av att något stort kommer ut så kommer du säga till direkt och därefter är det bara att titta bort medans dom tar hand om allt.

Fostret kommer även begravas anonymt på sjukhusets begravningsplats.

Okej det låter bra. Vill bara att det ska vara över nu... ska sterilisera mig sen. Vill aldrig uppleva detta igen!
Svar på tråden någon som gjort abort i vecka 13-14?