Inlägg från: Anonym (Nygravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nygravid)

Graviditetstecken som kommer och går - normalt?

Hej,
    min man och jag har försökt få barn länge nu. På grund av att jag inte tycks ha egen ägglossning har jag ätit 6 kurer Pergotime, varav jag blev gravid på den fjärde. Då fick vi missfall dagen efter att vi plussat. Nu har vi genomgått 2 ivf-behandlingar. I början av december gjorde vi en färskåterföring och i måndags testade jag positivt. Jag är i vecka 4+2.

Jag har haft väldigt ömma bröst (en del av det beror på hormonbehandlingen eftersom jag har haft ont sedan före äggplock - detta har ökat något de senaste dagarna), fått lite tydligare ådror på brösten och små "prickar" på bröstvårtorna, ett lätt illamående som närmast kan beskrivas som ett bubblande i bröstet, molvärk över livmodern och lite yrsel. Igår avtog detta och allt kändes mycket mindre. Idag känner jag mig lite sisådär, kanske känner något mer än jag gjorde igår.

Är det verkligen vanligt - och normalt - att symtom kommer och går från en timme till en annan och från dag till dag?! Med vår bakgrund är jag såklart väldigt orolig och vill inget hellre än att det äntligen ska få vara vår tur att få vårt efterlängtade barn!

/E.

Svar på tråden Graviditetstecken som kommer och går - normalt?