Inlägg från: Nattiish |Visa alla inlägg
  • Nattiish

Smärta, pga. Abort, spiral, eller tarmarna som spökar?

Gjorde en abort måndagen för 3 veckor sen, kirurgisk. Samtidigt satte jag in en kopparspiral. Jag blödde ganska kraftigt samma dag o lite mindre dagen efter, Sen blödde jag knappt alls, ungefär som sista dagen på mensen, och fram till fredagen veckan efter. Smärtan försvann bara ett par dar efter. Eftersom det stod i papperna man fick att man kunde ha samlag när man slutat blöda så hade jag o min partner det på natten till söndagen. När jag vaknade på söndagen var jag riktigt dålig i magen, löst rinnande men ändå typ klupaktig på samma gång och svårt att få ut det... Var tvungen att springa på toan flera ggr... På måndagen, 2 veckor efter aborten, fick jag en hemsk verk typ 5 cm under naveln och ondast i magen längst med höger höftben. Kände mig helt utmattad o kunde knappt hålla ögonen öppna. Vi ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte vi skulle åka in till akuten. Min sänka var bra, jag hade ingen feber, allt såg bra ut på ultraljud o spiralen satt som den skulle. Hon som undersökte mig kallade in överläkaren som också tittade på mig, kollade på mina flytningar i mikroskop och det visade sig att jag hade förhöjt antal vita blodkroppar där. Jag fick gå hem med två sorters antibiotika i fall om att det skulle va inflammation. Jag vet inte om jag inte behövde gå på toa eller inte kände av att jag behövde på grund av verkarna, men jag gick sen söndagen till torsdagen utan att behöva, och sen har det varit exakt samma som det var på söndagen med avföringen, flera ggr efter vartannat, typ 20-30 min emellan, löst o klumpigt men knappt knappt kunnat få ut allt har det känts som, skulle ju kunna bero på antibiotikan nu... Verken har fortfarande inte försvunnit, var inne igår med eftersom att jag käkat antibiotika i nästan 1 v utan skillnad, o flytningarna har varit ljusrosa-genomskinlig-aktiga och varierat mellan det och typ senaps-gulbruna... Dom hittade fortfarande inget på gyn-akuten, normal sänka, ingen feber, men dom hittade en cysta på vänster äggstock, men då borde jag haft ont på vänster sida o inte höger. Dessutom noterade de inte den förra måndagen så läkaren trodde den var ny. Spiralen satt fortfarande som den ska. Idag har jag haft riktigt ont emellan åt, men nu är det helt plötsligt inte på hö-sida, utan vänster sida, exakt samma ställe, men andra sidan, längs med höftbenet... Någon som vet vad det kan vara/haft liknande problem?? Läskigt att inte veta vad det är o att inte heller läkarna vet, o att man inte vet om det är allvarligt eller inte 😔

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-18 11:30
    Smärtan känns som knivar som skär 😕

Svar på tråden Smärta, pga. Abort, spiral, eller tarmarna som spökar?