IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
Hej tänkte bara såga att då var det konstaterat igen... ytterligare ett missfall. nummer 10. Känns inget vidare... men bara på det igen. Nästa provrörsförsök i februari .... Lycka till alla
Hej tänkte bara såga att då var det konstaterat igen... ytterligare ett missfall. nummer 10. Känns inget vidare... men bara på det igen. Nästa provrörsförsök i februari .... Lycka till alla
Grattis snobben ! Härligt!!!!
Härligt mocha! Krya på sig mocha! Inte kul. Kämpat med flera förkylningar det sista året. Man blir hängig.
Jag är i vecka 25. En liten pojke som sparkar på och bökar omkring
Fått ischias så det är lite kämpigt. Gravid täppa och snorig ständigt men annars allt fint )) kul höra från er. Kram
Hej!
Vår lilla Ellie kom till världen på bf, 20/2. Hade en underbar graviditet och en underbar förlossning där jag lyckades sova från 2 cm till fullt öppen! Fort gick det också! Vilken upplevelse :) nu är Ellie lite mer än fyra veckor. Vilken underbart snäll bebis hon är. Vi får sova på nätterna!
Lycka till nu babylove!
Hur ser småbarnslivet ut för dig nu snobben?
Hej! Jag skulle gärna bli gravid ige. Nu på en gång ???? drömmen är ju att manslukerska bli gravid på naturlig väg.. Men jag ska inte alls tänka på ägglosningar osv, utan jag tror att vi kommer försöka igen om via ivf privat. Måste väl vara privat om man blivit gravid via ivf lsndstinget? Elvatusen.. Oj. Vi har tre ägg kvar. Dom kommer vi nog använda, men om inget av dem fungerar så nöjer vi oss nog med ett. Min man som är 40 år känner sig gammal :) men jag måste gå ner typ 20 kg då jag gick upp mycket under hormonbehandlingarna och missfallen.. Då lockar det med chips, dip och Cola :)
Åh! Vilken lycka för din syster snobben!! Hoppas du får flytta dina embryon! Igår fick min bror en liten tjej! Caisa heter hon och var en stor knubbig tjej. Så söt!!
Hej på er! Hur går det för er alla? Och babylove, nu har din guldklimp kommit va? Nu är Ellie över tre månader och alldeles underbar! Hon vände sig från mage till rygg idag för första gången och skrattarcnästan hela tiden! Ivf behandlingarna var så värt det!
Visst är dom underbara? Det är verkligen lycka varje dag.
Vi är igång med syskonförsök, har precis gjort ett misslyckat FET för 11 000kr (!!!) Och det är dags i mitten av juni igen innan det blir sommaruppehåll.
Vill så gärna att Viktor ska få ett syskon och jag vill uppleva miraklet igen!
Har du några syskonplaner?
Hej på er,
den här tråden är väl så gott som död nu men jag vill bara berätta att jag efter 2 syskonförsök blev gravid igen och är i v.6
det blir tätt om det får gå vägen men trodde inte det skulle gå så fort med tanke på att sonen tog 2år och 9 återföringar.
Stort grattis babylove!! Ja, det är ju hur underbart som helst med ett barn. Ellie är snart fem månader!! Vart tar tiden vägen?!
Åh vad roligt å låsa om er!! Grattis till era guldklimpar.. Och dubbelt grattis Snobben!!
Va länge sen jag va här inne nu... Va med i starten av denna tråd.
Önskar er all lycka!!! ????
Hej gamla gänget! Nu jäklar händer det grejer här. Grattis till er som fått barn och nu även gravida på nytt eller håller på med syskonförsök :)
Vi hade bokat in oss på syskonförsök i slutet av augusti men jag blev gravid på naturlig väg innan dess! Är nu i vecka 7 men misstänker missfall på gång pga kraftig värk o lite blödningar...jobbigt att pendla mellan lycka o sorg men man börjar ju vänja sig. Min son Bruse är 14 månader och tröstar mamma. Så glad att han finns.
Tack, ja igårkväll la sig den sk mensvärken och idag känns det bra. Bara lite gammalt blod som visar sig. Vi får se, jag jobbar på som vanligt. Ja skumt din mens beter sig. Har det hänt tidigare? Vi e ju vana vid att inte vara som andra. Du misstänker graviditet fast det visar negativt? Eller du vill bara reda ut vad som pågår?
Hur går det för dig Grimm med syskonförsök? Och du snobben, har graviditeten varit bra?
Nu har jag lyckats gå ner 20 kg, 6 kg kvar tills jag får göra syskonförsök. Så tänkte satsa på 8 kg.. Hoppas på att klara dessa 8kg på sex veckor... :)
Hej, vi gjorde FET med vår enda lille isbit. Och han fastnade! Så nu är jag gravid igen i stimulerad FET, mår lite illa annars bra. Ser framemot ultraljudet om några veckor. Vågar dock inte fira riktigt än..(många missfall bakom)
Hej alla! Hur går det för er! Snobben , har du fått barn än, eller när är du beräknad? Jag är gravid!! I vecka 8. Så lycklig. Första FET som gjordes i januari tinade dom upp två av tre isbitar då den första inte klarade upptiningen. Fick ett väldigt svagt plus några minuter för sent som några dagar senare var helt borta, så tror på väldigt tidigt MF då jag fick många symptom.
I början av april gjordes nytt FET med den sista isbiten. Och den fastnade :)
Kan knappt fatta det. Och att det är från samma äggplock som dottern kom ifrån. Hade vart jobbigt att börja med hormoner och sånt igen.
Ni som bekostat syskonförsöken själva.. När har ni blivit fakturerade? Dom sa till oss att det tar lång tid tills fakturan kommer från landstinget, men att vi ännu inte fått fakturan från januari känns lite konstigt..
Hej Mocha, verkar som ni fick det gratis då:) vi blev fakturerade nästan direkt efter syskonförsök. Är nu i V.26 och har en sommar av förväntan framför mig.
Evigheter sen jag var här. Familjeliv gjorde ju om så att man inte längre får mail om det skrivs något nytt i trådarna.
ELIN är nu 8 månader och föddes 5 mars. vägde hela 4775 gram och var 56 cm lång! !!!!
Men allt gick bra och nu är Viktor storebror och jag är jätteglad över mina älskade ungar.
Wow så många härliga nyheter! Inte loggat in här på evigheter. Hör kommer en till glad nyhet.
Är gravid efter syskonförsök gick på första försöket med ett ägg. Fryst.
Är i vecka 17 nu
Vår första fick vi på 6e försöket! Vi är så tacksamma!
Ge aldrig upp. Kram alla
Just nu är jag ruvare, dag 5. Jättejobbigt som ni alla vet, känner mig nedstämd och negativ vilket sambon som är en sann optimist inte gillar, okoncentrerad på jobbet. Samma visa varje gång men det är ju värt det i slutändan. Bara att hålla ut.
Hoppas det går bra för alla er andra!