• mocha8676

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Mandelmumsa skrev 2014-09-03 18:27:55 följande:

Livia och Mocha: Då är vi lika långt gångna! Jag går in i v. 17 imorgon. Har tydlig gravidmage! :) Även jag har två tidiga missfall i bagaget. Detta var 9:e insättningen! Skam den som ger sig!!! När ska ni göra RUL? Jag har mitt 22/9!

Jag har RUL 23/9, längtar! Vi hoppas på att få reda på könet! Vill du veta?
  • mocha8676
    babylove78 skrev 2014-09-13 16:02:27 följande:

Inne på vecka sju nu( 6:2) lite rött 2 ggr och bruna flytningar med flera dagars uppehåll i mellan åt ingenting. Inte så jag har varje dag men det räcker för att skrämma upp mig rejält. Endast i samband vid toabesök. Så tröttsamt vänta på ul inte veta något. Hoppas på att nåt av mitt embryo stannat kvar att man hade missfall sist gör inte saken bättre. Vill verkligen inte gå igenom den skiten igen. Detta är det lägsta jag kommit. Suck. Hoppas ni andra har det bra.

Har du ont? Tror inte du behöver oroa dig (lätt att säga till andra, men inte lätt att göra). När har du VUL? Om man är så orolig kanske du kan be om att få det tidigare?

Jag får till och från svagt rött blod på toapappret, ibland brunt. Är i vecka 18. RUL nästa tisdag.. Inte ska man ha en lugn graviditet, varje dag har varit oro för mig fram till ca vecka 15.
  • mocha8676
    babylove78 skrev 2014-09-14 17:19:36 följande:

Mocha - Nej inget ont. Haft lite molvärk varit lite öm.Har vid denna vecka blivit rejält yr vid två tillfällen. Väldigt obehagligt. Har ömma bröst och trög mage. Inget illamående vilket oroar mig. Flytningarna men kommer då och då vid toabesök då e det lite rött och brunt. Har tid den 22e sep. Dom ville inte ge mig någon tidigare tid så får vänta och se. Har du fått någon förklaring till varför du fått lite brunt och rött? Hoppas det slutar för dig snart. ??Så jobbigt och oroligt.

Dom säger att det inte är något att oroa sig för, men nu var det nog två veckor sen sist, så hoppas det slutat helt nu :)

Jag har inte mått illa en enda gång.

Väntan är så jobbigt, men vi IVFare borde va vana. Men det blir man väl aldrig. Jag började gråta av lycka när jag såg fostret första gången. Snart blir det fjärde gången jag ser den lilla.
  • mocha8676

[quote=74038914][quote-nick]babylove78 skrev 2014-09-22 10:25:07 följande:[/quote-nick]

Varit på första ultraljudet idag! Gick in med darriga ben Och fick se ett foster med tickande hjärta. Allt såg fint ut och var normalt. Chockad blödningarna betyder inget sa läkaren. Äntligen min tur! Går in i vecka 9 imorgon totalt sex insättningar puh vilket svårt år! Nu kan man börja andas ut äntligen. Har nog inte fattat det än kram på er

[/

Visst är det härligt!! Jag börja gråta när jag såg den lilla! Sen på kub testet kunde jag inte sluta skratta då den lilla var så söt och verkligen såg ut som en liten bebis! Och imorn har jag RUL! Som jag längtar.

• mocha8676

Igår passerade 50% av graviditeten enligt gravidappen. Känns stort! På mitt RUL fick vi se en frisk envis/bestämd tjej som inte ville vara medgörlig för mätning och fotografering. Så fick ingen bra bild, men bild fick vi! Har nu bf 19/2!

Idag åker vi till underbara barn mässan i Stockholm! Ska bli kul. Mår otroligt bra bortsett från att tröttheten slog mig som en vägg igen i vecka 20..

• mocha8676
    babylove78 skrev 2014-10-03 08:37:04 följande:

Underbart mocha!!!! Hon måste ha varit ursöt

Mina små blödningar verkar ha slutat bokade ett till ultraljud privat i veckan för att jag blev så orolig. Allt så fint ut och jag fick höra på hjärtat! Är det inte fantastiskt bara i vecka 10!!! Han tyckte sig se ett "blåmärke" eller en blodsamling nedan för livmodern inte där den lilla ligger är utan utanför. Lite svårt att förklara, kan hända att det kommer därifrån? Hursomhelst känner mig lugnare och börjar faktiskt få svårt att dölja magen är väl en hel del svullo mage men inte lätt. Redan haft två kunder som frågat. Bytt bh storlek tre storlekar! Hjälp så tidigt trodde jag inte man kunde få så mycket förändringar.

Så glad efter sån svår kamp att det äntligen blev min tur. Sluta inte kämpa ni där ute ?? kram

Ja, det var hon verkligen. Jag såg ena foten inzoomat, såg ut som en söt bebisfot.. Kom på i efterhand att jag velat haft den bilden..

Skönt att allt såg bra ut!! Har inte haft några mer blödningar!

Nu har jag nästan förträngt den jobbiga tiden innan. Fast jag behövde ju "bara" 3 insättningar. Kan knappt tänka mig hur ni som gjort fler mått. Kommer ihåg att jag sa till min man att ifall det inte går vägen denna gången vill jag göra ett längre uppehåll. Men det slapp jag :)

Har till och med handlat lite kläder!!

Vad konstar ett privat ul?

Jag har däremot gått ner i vikt (gick upp mycket på kort tid innan graviditeten då jag var väldigt deprimerad) så jag har inte gått upp i några storlekar än. Men börjar känna att höstjackan är lite för tajt över magen. Men det är ju snart dax att byta till vinterjacka hoppas jag!!
  • mocha8676
    snobben00 skrev 2014-10-03 10:42:30 följande:

Stort grattis babylove och mocha!  Äntligen er tur! Allt kämpande lönar sig till slut!

Visst är det fantastiskt med ultraljud!!! Man blir såååå fascinerad!

Själv har jag inte långt kvar nu... bf 28 okt och det är lite nervöst och läskigt eftersom det känns så stort med en förlossning och allt nytt efteråt. Det är ju något man aldrig varit med om.

Önskar mig en så lindrig och bra förlossning som möjligt när vi äntligen ska få träffa vår efterlängtade och redan djupt älskade guldklimp!

Oj, inte långt kvar nu! Själv ser jag fram emot förlossningen. Långt kvar än. Inte orolig för den. Men det kommer väl när det närmar sig :)
  • mocha8676
    babylove78 skrev 2014-10-10 20:13:06 följande:

Får väl se helt enkelt på måndag. Risken finns ju man får någon annan som är virrig som din var.

Är så kluven. Känner mig mest emot kub. Mycket pga att vi kämpat så otroligt för att bli gravida. Första testet får man bara en riskfaktor - rädd för att det komma göra mig nervig och ge mig stress. Sen går man vidare ev då tills nästa test vilket finnas en liten risk för missfall! Det testet klarar jag absolut inte att ta pga allt man varit med om och för jag haft missfall . Livrädd. Vågar inte även om det e jätte lite risk. Jätte svårt om vad som är rätt. Jag har alltid känt att jag aldrig skulle kunna göra abort väldigt starkt.

Svårt svårt som sagt.

Jag har träffat bm en gång. Gillade henne! Ska ringa till veckan och boka in tid för vecka 25 då det är dax för att lyssna på hjärtljud osv :) har inte lyssnat än, så ser väldigt mycket fram emot det!

Det där med kub ville jag inte alls från början då jag tänkte exakt som dig. Men min man ville verkligen, och han ville även gå vidare till fostervattensprov om det skulle behövas. Men det behövdes aldrig. Gick med på kub för hans skull. Men när det närmade sig kub kände jag ett stort behov av att se att den lilla var frisk, eller jag ville se att det fanns nåt där inne :)

För mig flyter allt på! Är i vecka 22 och kände igår tydliga sparkar för första gången igår! Har känt tidigare men inte så tydligt!
  • mocha8676

Hur går det för dig snobben som måste ha fött den lilla för länge sedan? Och er gravida? Jag är i vecka 35 nu och längtar till förlossningen. Längtar efter den lilla!! Men vi är mitt i renovering, så är stressad :(

• mocha8676
    snobben00 skrev 2015-01-11 23:41:29 följande:

Vår lilla Viktor kom 21 oktober, en vecka före bf 

Allt gick bra men det gick fortare än vad jag trott, totalt 11 timmar. Han föddes i v.38+6

Dom säger att vanligtvis öppnar man sig 1 cm/timmen men när jag kom in var jag öppen 5 cm och en timme senare 9,5cm men därefter avstannade det pga värksvaghet. Men till slut kom han ut vår fina lilla prins som redan blir 12 veckor på tisdag och han har börjat le och skratta jättemycket

Var det en liten tjej du skulle få eller hur var det? Har du fått må bra under graviditeten?

Här fick vi en tuff start med förkylningar, feber och ögoninflammation och besök på barnakuten och det var jobbigt i början med ständiga matningar och brist på sömn men nu har det planat ut sig och oftast sover han i alla fall mellan kl.00-06 vilket man får vara glad för.

Låter underbart :)

Jag har haft en väldigt bra graviditet hittills, förutom förkylning och hosta som jag har just nu.. Och enl rul är det en tjej i magen :)
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare