• mocha8676

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Ni som tidigare fått mf. När gjorde ni gravtest efter blödning? Funderar ifall jag kan göra ett test imorn när blödningen började 3/3 och slutade igår.

• mocha8676

Tack för svaren. Testar nog på fredag morgon och ringer till kliniken efter det då jag konstaterat mf.

• mocha8676

Nu har jag smält in att jag fått mf. Allt känns så orättvist. Visst, har endast fått två återföringar.. Ett ET och ett FET. Plussat båda gångerna och haft tidigt starka graviditets symtom. Nog med att allt beror på gubbens jazziga simmare, men ska jag ha problem med att behålla ett embryo också?? En läkare ska ringa mig 26/3 för samtal inför nästa FET.. Har so. Tur är 4 kvar ifrysen. Känner mig som ett nervvrak som knappt orkar sköta mitt jobb. Hur mycket klarar man?

• mocha8676
    snobben00 skrev 2014-03-18 05:22:48 följande:
    Förstår helt klart din frustration. Vi genomgick totalt 9 embryoåterföranden, blev gravid på 5:e men fick missfall och är nu gravid efter 9:e återförandet. Medan min syster däremot blev gravid på första och lyckades med ett syskon på sitt andra FET. I vårt fall var det oförklarlig barnlöshet, inget fel hittades och fick hela tiden höra hur fint allt såg ut. En läkare sa vid ett tillfälle att det är som att köpa trisslotter, det ska vara vinst på var tredje men ibland kan man köpa 12 utan vinst. Började till slut inse att det är så mycket som ska klaffa. Vid vanlig befruktning kan det ju också ta flera cykler innan någonting händer. Jag vet att det är svårt men håll ut och var envis! Jag tror på er!

Tack! Tror på oss också!
  • mocha8676
    PlinaB77 skrev 2014-03-21 08:13:45 följande:
    Idag är det VUL för mig för koll inför vårt 7:e FET! Men känner mig inte överdrivet positiv, just nu. Men det hinner ändra sig under dagen  Grattis Kramizen, då är du ruvare nu   Mocha8676 stor Kram på dig! Man orkar, på något konstigt sätt! Hoppas du hittar din ork snart men ge dig själv tid, super viktigt! Har varit vrak själv ett par gånger efter alla försök. Har ett jobb som gjorde det möjligt för mig att kunna gå hem när det bara blev för mycket, så skönt att kunna få det utrymmet att vara ledsen! 

Jag tog två dagars ledigt och vilade upp mig och gjorde det jag kände för. Känns redan bättre! :)
  • mocha8676
    MissHelena skrev 2014-03-21 21:22:27 följande:
    Jag har inte hållt mig, testade och plussade redan i måndags!! =) Men gjorde likadant i höstas och då kom ändå blödning på bim och sedan missfall några dagar dagar senare. Därför har jag haft svårt att tro på plusset förrän jag nu passerade bim igår. Nu äntligen har hoppet börjat växa att det kan vara på riktigt den här gången =) När gjorde du första UL för att se att det verkligen var ett tickande hjärta där inne?

Åh!! Grattis!!
  • mocha8676
    Ingrid1989 skrev 2014-03-21 23:09:17 följande:
    Hej på er igen! Nu är vi på banan igen med vår milda stimulering. Cd 6 idag, 4 dagar med pergotime och två injektioner menopur har jag tagit. Känner äl känningar sen igår. Är det tidigt? Vul, blodprov och il-dropp ska vi göra på måndag... Blir en lång dag.

Vad står Cd för? :)
  • mocha8676
    snobben00 skrev 2014-03-24 14:16:28 följande:
    Gud vad jobbigt för dig men skönt att du får prova lite nytt inför nästa gång. Jag tjatade mig till att få ta ett TNF-alfa test för att se om jag hade överaktivt immunförsvar som jag misstänkte förut men jag låg inom gränsen. Fick höra att om man ligger över 4 så är det nästan omöjligt att bli gravid och att få behålla en graviditet. Hoppas att det här blir lösningen för dig

TNF-alfatest? Hur görs det? Vart vänder man sig om man vill ta det?
  • mocha8676
    snobben00 skrev 2014-03-24 15:46:24 följande:
    Det är ett blodprov men det är tydligen dyrt för landstingen (ca 600kr) att ta så jag fick tjata mig till det, satt nästan och grät hos min husläkare till slut och hon fattade inte varför ingen kollat upp det tidigare efter så många misslyckade Ivf så till slut ordnade hon så jag kunde ta det. Och blev självklart lugn av att få veta att provsvaret låg som det skulle, kändes som jag kunde bocka av en anledning till att vi aldrig blev gravida. Mitt råd är att börja med kliniken där ni gör ivf, får ni nobben,vänd dig till husläkare eller privat och viktigast av allt.... Stå på dig!!! Vill du ta det så har du rätt att göra det! Men eventuellt kan man bli tvungen att stå för kostnaden själv.

Tack för infon. Ska kolla upp det :)
  • mocha8676
    snobben00 skrev 2014-03-24 15:51:01 följande:
    Hade vi inte lyckats nu på 9:e gången så hade vi gått vidare med hysteroskopi för att med kamera undersöka livmodern ordentligt för att eventuellt hitta sammanväxtningar, polyper och liknande som inte syns på vanligt VUL. Det var min IVF-läkare som tipsade om det och tydligen så blir många gravida cykeln efteråt även om inget hittas för att livmoderslemhinna blir lite "uppruggad" tydligen.

Intressant info.
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare