babylove78 skrev 2014-04-08 19:26:16 följande:
Tack
Nä man kan inte tänka sig att man själv kunde få missfall.
Verkar avta blödningarna äntligen efter 17 dagar. Så svårt att gå och vara glad på jobbet nu.Idag sa en kund- "Du är sjuk rätt ofta va? Fy det kändes hemskt att höra. Jag är aldrig borta från jobbet annars och mina kunder är vana vid det. Kan man inte bara få bli sjukskriven. Till och med funderar på att gå ner i tid en period. Men det känns lite konstigt man e ju inte "sjuk" . Vi som gör ivf borde få mer stöd.
Stor kram till dig med.
Förstår dig helt. Det är väldigt jobbigt när en önskvärd graviditet uteblir månad efter månad och man är mitt inne i IVF-karusellen. Jag kände i alla fall inte för att vara speciellt öppen om våra försök och det är svårt att vara deppig och sörja i tysthet och i mitt fall var det inget jag ville berätta för hela världen utan kände att det var så privat därav blir det svårare att förklara sjukfrånvaro och liknande. Kände hela tiden att ju färre som vet desto färre frågor. (och så hela tiden alla dessa barn som föds under i tiden i ens bekantskapskrets...)
Går in i v.12 idag och känner fortfarande att jag vill hålla det hemligt en tid framöver då jag fortfarande känner mig orolig för att något ska visa sig vara fel.
Träffade under hösten en psykolog på min vårdcentral men kände mig sämre när jag gick därifrån, kände det som att jag hela tiden blev ifrågasatt varför jag inte blev gravid trots IVF!!!
Träffade sedan kuratorn på IVF-avdelningen och hon var ett stort stöd även om jag mest satt och grät under vår samtalstid (då insåg jag verkligen hur känsligt allt hade blivit för mig med vår barnlöshet). Kämpat sedan 2009...
Jag är idag glad över att vi fortsatte med dessa envisa återföringar trots att jag emellanåt mådde så dåligt, känner än idag att jag inte helt vågar koppla av och landa i att vi lyckats efter så lång tid.
Jag önskar verkligen att alla som kämpar med IVF ska få lyckas, jag vet hur tufft det är och hur hårt vi alla kämpar och oftast för oss själva i tysthet.
Kram