IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
Mocha7686- jätte ledsamt! Vet ju dessvärre vid det här laget hur du känner dig! Stor kram
Mocha7686- jätte ledsamt! Vet ju dessvärre vid det här laget hur du känner dig! Stor kram
Hej alla ruvare!
Är på rd 6 idag! Hade en liten dipp igår med känningar i mensmagen. Men inget idag. Det är verkligen stressande med ruvartiden. Hur mår ni andra, har ni några känningar annars i kroppen? Själv har jag haft lite ilningar i brösten och känt av äggstockarna. Har testdag den 19 mars.
Lisa 236- satte du in din lilla pärla den 5/3 och testdag 17 mars? Det är verkligen så olika från klinik till klinik. Jag hade FET-insättning den 4/3 och testdag 19 mars! Jag kommer nog tjuvtest om jag går förbi min BIM på fredag!
Hej alla!
Jag hoppar in här i en långt gånen tråd, men jag känner igen mig i vad ni alla skriver.
Jag och min man har varit oförklarigt barnlös nu i 5 år med 1 ms och sedan 4 ivf försök bakom oss.
Hoppet finns ju alltid där att man en dag ska lyckas, men det är att våga hoppas som känns jobbigt.
Vi har aldrig fått några frysta och det är 2 gången av 4 som vi har fått sätta in ett ägg över huvud taget. Behandlingarna har aldrig varit smärtfri för mig så för att gnälla så har varje behandling varit ett helvete.
I Januari fick vi komma på vårt 4:e ivf försök och denna gång fick vi faktiskt sätta in ett ägg.. Vi fick 28 mogna ägg så jag hade svullnat om magen som om ja redan var i 4e månaden, så det spände och gjorde jätte ont. Fick ju naturligtvis också överstimulering så jag fick jätte ont. De hörde av sig till oss och sa att inga ägg hade överleft för frysning men ett fick vi ju sätta in och man behöver ju bara ett ägg som fungerar. Men hoppet dog ju istortsätt när man fick de svaret.
Men vid testdag 6 februari visade vi faktiskt på all förmodan .
Och jag kan säga att vi köpte 3 st clear blue stickor till för att vara EXTRA säker på att vi inte sett fel.
Men nu om allt går bra så hoppas vi på att den här gången ska vara vår gång, så jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer lyckas för er också.
Vi har inte vågat tro fullt ut att vi har lyckats eftersom vi tidigare fått ett ms.
Och ingen vi känner vet om det eftersom vi förra gången var generös med att berätta för alla vi kände.
Lycka till alla.
Danisen- doktorn på TV4 morgon pratade om det idag, kolla play om du har möjlighet! Lyssnade då jag har allergi men inte gravid utan fortfarande ruvare.
Har haft ett still molande i magen och ljumskar sedan söndags och nu var jag på toa för en stund sedan och då hade det kommit lite brunt. Är på Rd 7, vet ju att det både kan vara bra och dåligt, så nu får vi se vart det slutar denna gången. Känns lite jobbigt.
Ingrid1989- vilken himla tur att du hinner precis ta din kur så du får starta igen!! Nästa så man höll andan där!! Hoppas du får bukt på bacillerna nu och frisk!
Allt kändes så hopplöst igår kväll så grät en skvätt och blev tröstad av min man! Det kom rätt mycket mer brunt senare på em/kvällen och hade "menskänningar" men sen bara slutade det och det onda försvann!! Har aldrig haft en nidblödning innan. Har haft ett x och varit gravid på en av våra 6 IVF-försök, men aldrig haft nidböldning.
Men det känns nästan som att det skulle varit det som kom igår, tycker att det var relativt mycket!?!
Nu ingenting, bara värk i ljumskar, svank och ner i låren.
Har aldrig haft så här mycket känningar under ruvartiden! får verkligen hoppas att det är positivt!
Danisen- så härligt för er och så skönt att få njuta, för en gång skull
Snobben00- håller tummarna hårt för att det kommer se bra ut! Förstår din oro, har man hållit på så länge så vet man ju hur skört det är! kram
Lisa236- åh hoppas verkligen det bara blir starkare och starkare och den otäcka tant röd håller så mycket långt borta!
Kramizen- hioppas du får goda besked idag!
sesanka- va skönt att ni får komma igång så snabbt! Det är alltid skönt när man haft motgångar!
Nu har jag ringt min klinik och fått en ny VUL tid den 21 mars för att kolla in äggblåsan. Vi bestämde oss för att köra FET på denna cykeln direkt! Får se om vi kommer köra på helt naturlig cykel igen eller om vi återgår till den procedur vi gjort innan med Ovitrellsprutan och progesteronet.
Men känns så skönt att kunna fortsätta på en gång...blir 7:e gången och sista i frysen!!
Idag är det VUL för mig för koll inför vårt 7:e FET! Men känner mig inte överdrivet positiv, just nu. Men det hinner ändra sig under dagen
Grattis Kramizen, då är du ruvare nu
Mocha8676 stor Kram på dig! Man orkar, på något konstigt sätt! Hoppas du hittar din ork snart men ge dig själv tid, super viktigt! Har varit vrak själv ett par gånger efter alla försök. Har ett jobb som gjorde det möjligt för mig att kunna gå hem när det bara blev för mycket, så skönt att kunna få det utrymmet att vara ledsen!
Hemma från koll inför FET! Allt såg så bra så bra ut...som det alltid gör! Bröt ihop liten skvätt hos läkaren, hon är så bra! Det är väldigt frustrerande när det inte vill funka, så då kom tårarna!
Men nu känns det lite bättre igen!
Sak ta Ovitrelle-sprutan ikväll kl 21.00 och sedan blir det FET nästa fredag, 28/3, med den 6 dagars blastocyst.
Har inte bestämt mig ännu om jag ska ta Lutinuset. Gjorde ju på naturlig cykel förra gången. Läkaren sa att vi fick avgöra det själva. Har hämtat ur det i alla fall på apoteket om vi bestämmer oss för att addera det i processen.
De ringde precis från kliniken, blir ingen återföring, embryot överlevde inte upptiningen, sååå ledsen!! Så nu vet jag inte alls! Får låta detta sjunka in och vila!