IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
Lisa 236 skrev 2014-03-10 12:56:11 följande:
Idag fick en jobbarkompis sitt första barn... även om man vetat om det länge så är känslan så oerhört jobbig. Bilder på facebook mm.. Ja ja är väl som vanligt bara att bita ihop ---PlinaB77 skrev 2014-03-10 15:44:47 följande:
har familjemedlemmar som blev gravida på 2a försöket, de är i v14 någonting, tror jag. de har nu bjudit oss på kalas, men som som tur var som jobbar jag! känner att jag inte riktigt orka träffa dom just nu eller se en liten bulle. vi är ju inne på vårt 6e försök efter ett x, så det kändes tufft när de berättade att de blev gravida så snabbt! det är ju så dubbelt, så klart man är glad för deras skulle, de har också sitt bagage, med man får tycka att det är orättvist, bara man klara av att ha distans till de tristaste känslorna känslorna som dyker upp Likaså tycker jag frågan "ska ni inte skaffa barn snart?" har varit jättepåfrestande de senaste åren.
Min man hade en vän som varje gång de träffades frågade om det inte var dags för barn snart, till slut tröttnade han och sa rakt ut; har du tänkt på att alla faktiskt inte kan få barn??? eller har svårigeheter att få barn?
Sen dess har han inte fått frågan fler gånger.
Tyvärr så tar dom flesta för givet att det aldrig är några problem att få barn ,tyvärr är vi allt för många som har fått kämpa i flera år.