Danisen skrev 2014-02-22 08:27:34 följande:
Ja, jag läste att det kan vara värre/sämre att mamman mår dåligt mycket för det kan göra mer skada än vad medicinen eventuellt gör. Lider själv av kronisk värk och astma. Jag ska ta min astma och allergimedicin som vanligt. Värkmedicinen får bli alvedon mina starka vill jag inte ta varje dag utan vid hemska dagar.
Jag har fått lite dubbla budskap gällande mediciner pga av otillräcklig forskning.
En läkare sa också att det är inte bra att mamman mår dåligt så man kan ta medicin bara det inte är för ofta, en annan sa; absolut inte då är det bättre att ligga till sängs i tre dagar om så behövs.
Vid mitt 5:e återförande i somras innan jag fått positiva tester (ruvdag 7 med 2 dagars) så tog jag en tablett mot migrän men fick sen missfall i v.7 och grubblade sedan länge efteråt om det var mitt fel pga av medicinen?!
Så den här gången vill jag inte riskera något för att sedan eventuellt ta på mig skulden om det går snett... även om jag vet att det lika gärna kan ha blivit missfall ändå.
Jag får hoppas på att min migrän lugnar ner sig under graviditeten som den brukar kunna göra hos en del...
Hur mår du? Känner du av något? Jag känner mig inte ett dugg gravid alls, på gott och ont kanske...
aningens ömma bröst, lite "småstramningar" till och från i magen men inte mycket.