• Grimm

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Micro skrev 2014-01-08 16:34:59 följande:
    Listar: här är en till som är lite bitter:( väntar på att få starta ivf karusellen. Idag på jobbet pratade jag m en höggravid kollega om när hon skulle sluta jobba. Då kom en till gravid kollega å de började prata om alla som är gravida, när de sak ha, hur nära i tid vissa var, hur det kändes, veckor etc etc. Vi har nämligen mest kvinnor på jobbet å just i vår ska 5 ha barn å alla ska ha första barnet. Jag lämnade konversationen, hade inget att tillföra å blev allmänt avundsjuk. Nu vill jag köra igång!

På mitt jobb trodde alla att jag var totalt ointresserad och tog aldrig in mig i såna diskussioner, jag kom inte ens ihåg namnet på den tjej som var mammaledig, så mkt avskärmade jag mig. Nu är det jag som börjar få en synlig kula efter att lyckats efter andra Ivf-försöket men är fortfarande den som avskärmar mig, så min självbild är densamma. Jag visar hänsyn då jag vet nu att det finns fler på mitt jobb som går igenom liknande jobbiga saker. Du är verkligen inte ensam. Jag hejar på för jag vet att Din tur kommer!
  • Grimm

Grattis till er som fått plus! Jag blir så glad varje gång det går bra för någon då jag vet hur jobbig väntan är. Tänker på er och önskar såklart alla lycka till!

• Grimm
    snobben00 skrev 2014-02-28 08:45:33 följande:
    Läste någonstans att det var främst ämnet formaldehyd (osäker på stavningen) som var vanligt i äldre hårfärger som var anmärkningsvärt just vid graviditet. Det finns inte i den toning jag brukar använda men vill inte riskera något. Min man säger att det knappast kan vara något problem med tanke på hur mycket annat man faktiskt andas in och utsätts för ofrivilligt under en graviditet. Måla naglarna tex. kan ju inte heller vara så bra att andas in?! Svårt att veta vart man ska dra gränsen för sunt förnuft i det här fallet...

Hej, rekommenderar en pocket som heter Badskumt, den tar upp ännu fler farliga ämnen och att kosmetikabranschen nu har tillgång till ännu fler farliga och obeprövade kemikalier som går rätt in i huden och in o blodsystemet. Nagellack innehåller starka lösningsmedel och bra att undvika när man är gravid.
  • Grimm

Ge inte upp raringar! Jag håller tummarna tills de blir blåa för er och önskar er den styrka ni behöver för att klara det. Snobben, du var ju ett stort stöd för mig och är så glad att du kommit så långt nu, och Babylove du har också varit ett stor stöd och verkar vara en sån härligt underbar och fin människa så stå ut lite till så kommer det att fixa sig. Det har du verkligen förtjänat! Kram på er!

• Grimm
    snobben00 skrev 2014-06-04 12:56:52 följande:
    Går in i vecka 20 idag och var på rutinultraljud igår och fick det konstaterat att det är en liten pojke jag bär på och att allt ser normalt ut Känner sån oerhörd tacksamhet och önskar att ni alla i tråden får uppleva detta fantastiska snarast. Det är verkligen värt allt kämpande och alla tårar!!! Jag finns här och följer er fortfarande och håller mina tummar för er!

Så kul att höra att du väntar en pojke o allt e bra! Nu är det bara o njuta av resten av graviditeten! Kram
  • Grimm

Grattis till er alla! Jag vet hur mycket ni har kämpat och nu är det äntligen er tur:) så glad jag blir! Min Bruse är nu tio månader gammal och en busig en, vi funderar på syskon:) ska också göra en koagulationsutredning pga mina blödningar i graviditeten så man vet om något behöver fixas till. Kram på er!

• Grimm

Hej gamla gänget! Nu jäklar händer det grejer här. Grattis till er som fått barn och nu även gravida på nytt eller håller på med syskonförsök :)

Vi hade bokat in oss på syskonförsök i slutet av augusti men jag blev gravid på naturlig väg innan dess! Är nu i vecka 7 men misstänker missfall på gång pga kraftig värk o lite blödningar...jobbigt att pendla mellan lycka o sorg men man börjar ju vänja sig. Min son Bruse är 14 månader och tröstar mamma. Så glad att han finns.

• Grimm
    mocha8676 skrev 2015-08-11 17:41:05 följande:

Oj! Naturlig väg.. Det är ju drömmen. Hoppas hoppas du slipper missfall. Två av tre försök slutade med missfall. Tredje gången gillt blev det :)

Själv är det konstigt här.. Ellie föddes i feb, och jag hade vanlig mens i april och maj. Sen dess har jag inte haft nån igen. Gjort två sena gravtest med negativt resultat. Jobbigt. Ska ringa MVC nån dag nu när den hoppat över tre månader.

Tack, ja igårkväll la sig den sk mensvärken och idag känns det bra. Bara lite gammalt blod som visar sig. Vi får se, jag jobbar på som vanligt. Ja skumt din mens beter sig. Har det hänt tidigare? Vi e ju vana vid att inte vara som andra. Du misstänker graviditet fast det visar negativt? Eller du vill bara reda ut vad som pågår?
  • Grimm
    mocha8676 skrev 2015-08-13 00:21:48 följande:

Har alltid haft regelbunden.

Har inga typiska graviditetssymtom, men jag har det i bakhuvudet då och då att jag kanske endå är gravid. Kanske borde köpa test igen. Men det tar emot att göra det. Det visade ju trots allt neg så sent. Har dessa månader fått mensvärk ett par dagar då jag borde fått mens.. Ska ringa mvC imorn och rådfråga. Sen inbillar jag mig dom senaste dagarna att jag känt små "buffar" i magen. Men jag tänker hela tiden att jag kan inte vara gravid. Min hjärna spelar väl ett spratt :)

Har du inte fått tid för vul?

Hej, fått tid på onsdag. Gynmottagningen på Hbg sjukhus är under all kritik. Eg väntetid 2 månader! Personal säger upp sig så det måste vara taskig arbetsmiljö el dåligt betalt.

• Grimm

MA här, nu blir det FET till hösten, längtar redan efter isbiten. Snart är du hemma.

• Grimm

Vilken kämpe du e Mocha! Vi har alla våra strider.. Jag ska börja med stimulerad FET i december, har fått vänta pga järnbrist o undervikt så ville de inte börja förrän detta var bättre. Inte kul o vara så mager så läkaren säger bara ät kött med feta såser så blir det bättre. Men tror allt kommer i ordning när jag nu ät föräldraledig igen o får vara hemma med min älskade son o inte stressa med jobb.

mocha8676 skrev 2015-11-02 21:54:25 följande:

Hur går det för dig Grimm med syskonförsök? Och du snobben, har graviditeten varit bra?

Nu har jag lyckats gå ner 20 kg, 6 kg kvar tills jag får göra syskonförsök. Så tänkte satsa på 8 kg.. Hoppas på att klara dessa 8kg på sex veckor... :)

• Grimm

Puss o kram på er alla därute som kämpar med att bli med barn. Tack även för det stöd jag fick i denna tråden. Nu ska jag försöka med syskon och kände rätt snabbt att herregud va ensam man känner sig åter igen och ingen att prata med. Hur kan det vara så tabu o e det inte rätt vanligt med ivf nuförtiden?

• Grimm

Kram på dig. Ibland behöver man vara ifrån det lite. Lycka till!

lillatrollet85 skrev 2015-11-16 22:58:44 följande:

Vi har paus från allt.. Pengar som sätter stopp... Men längtan är enorm... Kram på er

• Grimm

Grattis! Vi har också bara ett ägg i frysen såvi hoppas på samma tur! Dax imorgon!

BlankaBlanka skrev 2015-12-14 13:49:56 följande:

Hej var med i den här tråden tidigare. Fick en son oktober 2014. Vi gjorde FET nu i nov på vårt ända ägg som vi hade i frysen. Vi plussade för en vecka sedan och jag är nu o vecka 6! Känns nästan för bra för att vara sant. Vi som fick kämpa så förra gången :).

• Grimm

Hej, vi gjorde FET med vår enda lille isbit. Och han fastnade! Så nu är jag gravid igen i stimulerad FET, mår lite illa annars bra. Ser framemot ultraljudet om några veckor. Vågar dock inte fira riktigt än..(många missfall bakom)

• Grimm

Tack, tre stycken isbitar, ja då har ni och ta av:) önskar dig/er lycka till! Kram

mocha8676 skrev 2015-12-28 19:30:23 följande:

Stort grattis. Känner igen det där med att inte våga fira. Själv kommer jag göra FET troligtvis i slutet av januari. Har nu äntligen lyckats gå ner tillräckligt i vikt plus lite till :) vi har tre små "isbitar" i frysen. Hoppas på att dom räcker till!!

• Grimm

Hej Mocha, verkar som ni fick det gratis då:) vi blev fakturerade nästan direkt efter syskonförsök. Är nu i V.26 och har en sommar av förväntan framför mig.

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare