snobben00 skrev 2014-02-10 21:30:23 följande:
Jag fick strida för att få ta testet, bor i Stockholms län men gör ivf i Uppsala län, så i Uppsala vägrade dom så jag gick till min vårdcentral och propsade på att få ta det testet och lyckades. Det är tydligen ett ganska avancerat och dyrt test...
Vet inte om det testet säger allt men jag ville verkligen ta det eftersom jag så sällan blir sjuk överhuvudtaget, var ett tag övertygad om att det var problemet men jag låg under 4 och det är där man ska ligga för att överhuvudtaget kunna bli gravid. Ligger man över måste man medicinera.
Kändes i alla fall skönt att kunna bocka av att det inte var det som satte käppar i hjulet.
Misslyckas vi nu blir det hysteroskopi för att kolla ordentligt i livmodern, därefter kanske jag kan börja tro på att vi enbart haft otur under alla dessa försök.
Det är ju f*n att man ska behöva strida för sådana här saker!! Starkt av dig att se till att du fick ta testet. Jag ska se vad de säger på kliniken på måndag när jag ska dit, annars kanske jag får göra likadant.
Hysteroskopi har jag inte tänkt på innan, men det ska jag också ta upp med kliniken och se vad de har för tankar om det.
Stort lycka till nu!!!