snobben00 skrev 2014-01-22 21:33:17 följande:
Vad jobbigt för dig! Hur fungerar det vid utomkveds? Stöter kroppen ut det själv eller får man någon hjälp med det?
Ikväll tog jag första Menopursprutan och har fått tid måndagmorgon för blodprov.
Har hamnat lite i en känslomässig dvala vilket faktiskt varit oerhört skönt eftersom det stundtals (speciellt under ruvning) är så fruktansvärt psykiskt påfrestande. (blir snart 9:e återföringen)
Äggplock blir under v.6
Jag har för mig att även du haft ganska många återföringar bakom dig, har du gjort hysteroskopi eller blivit erbjuden det? Jag kommer att göra det på Sabbatsberg om inte färskförsöket tar sig nu. Vill veta om det finns något hinder i livmodern som inte syns på vanligt VUL, tydligen inte allt för ovanligt med polyper, sammanväxtningar och liknande.
Hej
Utomkveds fungerar lite olika beroende på hur stort det är och var det sitter. Antingen som i bästa fall fixar kroppen det själv eller så kan man få cytostatika som hjälper kroppen men då får men inte bli gravid på 4månader. ( så det vill man ju inte) annars kan det bli operation då man tar bort äggledare och det vill man ju absolut inte heller även om man kan fortsätta att bli gravid via ivf men inte på naturlig väg.
För oss verkar det faktiskt som om kroppen klarar ut det utan op och medicin... så skönt. Dock är vi inte redo för ny omgång ännu då HCG inte är nere på 0 ännu.
Jag förstår hur du känner med detta med många gånger. Vi gjorde ju vårt 9 försök nu senast och ska göra det 10 när kroppen återhämtat sig. Som tur är har vi hela 8 st i frysen.
Ja jag har nog gjort det mesta vid det här laget allt från skrapningar till andra operationer och undersökningar. Vi är också oförklarligt barnlösa. Vilket är så frusterande. Av de 9 försök vi gjort har jag varit gravid 6 ggr men det har slutat i missfall 4 ggr och 2 ofostriga graviditeter. Blev ju nu denna gång gravid på naturlig väg så ytterligare en graviditet har det varit. Ja så det kan vara...
Hoppas så på att ni lyckas denna gång, det är ni så väl värda efter allt kämpande Kram