IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
Nu hittade jag hit.. snobben vet du hur man räknar vad 1 försök är?
Nu hittade jag hit.. snobben vet du hur man räknar vad 1 försök är?
Vi beräknas med få äggplock i mitten på feb. Såg idag att jag hade fått ut nya mediciner inför nästa omgång....
Vi måste pausa lite.. har lite annat att ta itu med innan de kan påbörjas ny behandling.. menmen... 3dje och plus lite ny energi. Är väl bara att hoppas! Kram på er alla!!
Ruvar väntan är nog de som tar mest stryk på en.. så otroligt jobbigt! Men du kommer fixa detta! De kommer gå bra! Vila mycket och gör saker du mår bra av! Stooor styrkekram till dig Lisa 236
Hej alla!
Jag hoppar in här i en långt gånen tråd, men jag känner igen mig i vad ni alla skriver.
Jag och min man har varit oförklarigt barnlös nu i 5 år med 1 ms och sedan 4 ivf försök bakom oss.
Hoppet finns ju alltid där att man en dag ska lyckas, men det är att våga hoppas som känns jobbigt.
Vi har aldrig fått några frysta och det är 2 gången av 4 som vi har fått sätta in ett ägg över huvud taget. Behandlingarna har aldrig varit smärtfri för mig så för att gnälla så har varje behandling varit ett helvete.
I Januari fick vi komma på vårt 4:e ivf försök och denna gång fick vi faktiskt sätta in ett ägg.. Vi fick 28 mogna ägg så jag hade svullnat om magen som om ja redan var i 4e månaden, så det spände och gjorde jätte ont. Fick ju naturligtvis också överstimulering så jag fick jätte ont. De hörde av sig till oss och sa att inga ägg hade överleft för frysning men ett fick vi ju sätta in och man behöver ju bara ett ägg som fungerar. Men hoppet dog ju istortsätt när man fick de svaret.
Men vid testdag 6 februari visade vi faktiskt på all förmodan .
Och jag kan säga att vi köpte 3 st clear blue stickor till för att vara EXTRA säker på att vi inte sett fel.
Men nu om allt går bra så hoppas vi på att den här gången ska vara vår gång, så jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer lyckas för er också.
Vi har inte vågat tro fullt ut att vi har lyckats eftersom vi tidigare fått ett ms.
Och ingen vi känner vet om det eftersom vi förra gången var generös med att berätta för alla vi kände.
Lycka till alla.
Här har de testats negativt.... igen... inväntar väl blödning å fantomsmärtor snart då....
Håller tummarna för dig babylove!!!
Tack för du delar med dig snobben!! De både stärker å värmer.. <3
Åh vad roligt å låsa om er!! Grattis till era guldklimpar.. Och dubbelt grattis Snobben!!
Va länge sen jag va här inne nu... Va med i starten av denna tråd.
Önskar er all lycka!!! ????
Vi har paus från allt.. Pengar som sätter stopp... Men längtan är enorm... Kram på er