• Finmamma

Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?

Lägger även upp en bild på samma test men med mindre färgjusteringar

• Finmamma
    ((( testet va negativt imorse! Alla symtom borta.

Orkar inte mer. Vi hörs kanske längre fram igen
  • Finmamma

Jag har bim på söndag. Brukar alltid plussa på äl+8-äl+10

Idag är äl +10 tyckte inte det hade skett någon stegring från gårdagens, blev skit ledsen och kastade testet i lådan och körde till jobbet. Kollade nu igen för jag skulle kasta det. Testet är starkare än alla dagar och dessutom tycker jag det ser blått ut. Kan väl inte luta på det med tanke på att det har gått 11 timmar sedan jag tog testet

• Finmamma

Det är ju en klar stegring från gårdagens! Synd att det inte visade det inom angiven tid bara. Kan ju inte förlita mig på detta. Jag har gjort många test i mitt liv och har aldrig sett att det neg test slagit om till pos.

• Finmamma

Tror faktisk att jag har ett så kallat prekliniskt missfall på g.

Ljusljust streck mu på morgonen också

• Finmamma
    Demajbebis skrev 2014-05-15 08:28:54 följande:

En äggblåsa på 14 mm så jag skulle ta ovitrelle sprutan ikväll. Sen börjar 2 veckors helvete av väntan. Håller tummarna att sprutan ikväll är den sista jag behöver ta nånsin!

Grattis va kul!!

Är dock lite fundersam över varför du ska ta ovitrellen redan ikväll? Jag får ta den när min äggblåsa/äggblåsor är 18 mm och uppåt.
  • Finmamma
    MinDröm90 skrev 2014-05-16 11:52:56 följande:

Hej. I morse fick jag ett besked vi har väntat på över 3 år. Jag fick ett plus i dag. Ringde direkt min läkare, vi har bokat en tid för ul den 10 juni. :)

Underbart!!!! Grattis!!!

Jag skulle återkomma i nästa vecka för att få tid för ultraljud. De vill att jag tar ett nytt test efter BIM. Bim på sön!
  • Finmamma
    Demajbebis skrev 2014-05-15 21:48:50 följande:

Nu blir jag orolig att hon bett mig ta ovitrelle för snart? Men borde väl kunna lita på att hon vet vad hon pratar om? Googlat runt lite o d stämmer att från att man tar ovitrelle så mognar äggblåsan ytterligare för att sen släppa efter 36-40 timmar så den borde ju hinna växa till sig lite till innan den släpper väl? Orolig!'

Neej va inte det! Läkaren vet vad som är böst för dig! Den hinner växa till sig 2 mm om dagen till. Alltså lär den var 16-18 mm när den släpper.

Denna kuren hade jag två äggblåsor, en på 19 och en på 18 mm och en på 14 mm. Den på 14 punkterade hon för att minimera risken för trillingar. Samma dag på kvällen tog jag ovitrellen
  • Finmamma
    Demajbebis skrev 2014-05-20 17:16:37 följande:

Jahapp... Vi är 4 tjejer som e tajta o umgås på mitt jobb, en fick barn nu i april (3 månader för tidigt), en ska ha i september o den tredje berättade idag att hon ska ha i december. Självklart överglad för deras skull, men känns så orättvist- här har vi försökt längre än dom ens har varit tillsammans med sina respektive, o så blir det aldrig nåt. Känns som det aldrig kommer hända, har bim runt 1-2-3 juni typ o jag är nästan säker på att mensen kommer dyka upp, precis som vanligt :/ vet inte hur länge till man orkar? Bläää!

Hur många dagar har gått sedan din äl? Håller verkligen tummarna för er denna månaden!
  • Finmamma
    MinDröm90 skrev 2014-05-16 11:52:56 följande:

Hej. I morse fick jag ett besked vi har väntat på över 3 år. Jag fick ett plus i dag. Ringde direkt min läkare, vi har bokat en tid för ul den 10 juni. :)

Vi ska på ul den 11 juni!!! Jag är dundernervös!

Detta låter kanske jätte konstigt men jag är mest mervös över att det ska vara två där inne.
  • Finmamma
    Demajbebis skrev 2014-05-21 18:54:22 följande:

En fråga, har aldrig varit gravid så jag har ingen aning. Kan man vara extremt trött precis i början av graviditet om det nu skulle blivit nåt? Aldrig vatt så trött som de senaste dagarna sovit efter jobbet minst 2 timmar, sen däckar jag ändå utan problem på kvällen o sen på morgonen dödstrött! Kan det va av sprutan? Men har inte vatt så innan?

Jag va så redan 4 dagar efter äl nu när jag blev gravid!!
  • Finmamma
    Demajbebis skrev 2014-05-24 18:10:36 följande:

Är jag inte gravid denna gång så vet jag inte vad det är för fel på mig. Senaste dagarna har jag haft sån stramande värk i tjejmagen nästan som träningsvärk, svårt o beskriva. Aldrig haft så tidigare. Usch lång väntan detta men nu ska ja inte testa förrän bim runt 1-2 juni typ!

Har du testat igen? Själv får jag positiva gravtester upp till tio dagar efter ovitrellen. Jag skulle inte lita på de gravtestet fu tog på äl +7.

Jag sitter här med mitt andra missfall kom inte längre än till v 5..blir riktigt trött!! Nu måste man börja på med hela jävla proceduren igen!
  • Finmamma
    Demajbebis skrev 2014-06-01 08:42:20 följande:

O där kom mensen, exakt på dagen :( orkar snart inte mer! Trodde verkligen att det var nåt denna gång! Fan när ska det bli vår tur???:( :(

Ge inte upp! Hur tungt det än känns så ge inte upp, sikta redan in sig på nästa försök! Vi börjar i börjar på augusti!
  • Finmamma

Jag svarar bättre om jag hoppar en månad. Den månaden vi började direkt på samma mens slutade med jätte lång stimulering på 3 v innan något hände och en rejäll överstimulering. Kunde inte gå upprätt! Gör inte om det fler gånger. Dessutom har kliniken semesterstängt i juli. Därför börjar vi i början av augusti. Stort lycka till till er!

• Finmamma
    Demajbebis skrev 2014-06-02 14:59:41 följande:

Oj! Hoppas inte d blir så för mig! Gud va mycketman ska behöva tänka på, helt sjukt! Vi är helt grymma egentligen om man tänker efter! Jag håller alla tummar för oss alla!!

Visst är det så!!! Jag har gjort 3 stimuleringar och börjar därför ha ganska bra koll på hur min kropp reagerar. Detta va din första va??
Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?