• Demajbebis

Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?

En äggblåsa på 14 mm så jag skulle ta ovitrelle sprutan ikväll. Sen börjar 2 veckors helvete av väntan. Håller tummarna att sprutan ikväll är den sista jag behöver ta nånsin!

• Demajbebis

Jaha, ojdå. Hon sa iofs att jag tar den ikväll sen släpper den inom ca 36 timmar o hinner växa till sig lite till. Får väl lita på henne o hålla tummarna :)

• Demajbebis

Nu blir jag orolig att hon bett mig ta ovitrelle för snart? Men borde väl kunna lita på att hon vet vad hon pratar om? Googlat runt lite o d stämmer att från att man tar ovitrelle så mognar äggblåsan ytterligare för att sen släppa efter 36-40 timmar så den borde ju hinna växa till sig lite till innan den släpper väl? Orolig!'

• Demajbebis

Stort grattis MinDröm90!!! Hoppas att jag ska få samma besked nu i början på juni efter snart 5 år!!! Har du gjort Ivf eller? Kram

• Demajbebis

Va kul att höra att det gick på första omgången! Får lite mer hopp! Läkaren sa till mig att vi ska mysa idag, söndag, tisdag, torsdag- alltså varannan dag. Men vi kör varje dag för säkerhets skull så man inte missar nåt! Hihi. Nu blir det som sagt en lång väntan för o se om mensen kommer eller ej! :/

• Demajbebis

Jahapp... Vi är 4 tjejer som e tajta o umgås på mitt jobb, en fick barn nu i april (3 månader för tidigt), en ska ha i september o den tredje berättade idag att hon ska ha i december. Självklart överglad för deras skull, men känns så orättvist- här har vi försökt längre än dom ens har varit tillsammans med sina respektive, o så blir det aldrig nåt. Känns som det aldrig kommer hända, har bim runt 1-2-3 juni typ o jag är nästan säker på att mensen kommer dyka upp, precis som vanligt :/ vet inte hur länge till man orkar? Bläää!

• Demajbebis

Jag vet inte riktigt, tog ovitrelle-sprutan i torsdags kväll så jag antar det var i helgen nån gång. Har så fruktansvärt ömma bröst, men d brukar jag ha efter ovitrelle. Jag hoppas oxå ! Ska inte testa förrän tidigast 2 juni har räknat lite och jag har alltid fått mens på cykeldag 35-36 o d e runt den 1-2-3 juni nån gång. Lång väntan d här! Bläää!

• Demajbebis

En fråga, har aldrig varit gravid så jag har ingen aning. Kan man vara extremt trött precis i början av graviditet om det nu skulle blivit nåt? Aldrig vatt så trött som de senaste dagarna sovit efter jobbet minst 2 timmar, sen däckar jag ändå utan problem på kvällen o sen på morgonen dödstrött! Kan det va av sprutan? Men har inte vatt så innan?

• Demajbebis

Oh va skönt o höra! Har ägglossning bör ha skett ungefär i lördags. Jag hoppas så!! Annars har jag alltid känt massa symptom men aldrig trötthet! Nu håller vi tummar o tår!;)

Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?