Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?
En äggblåsa på 14 mm så jag skulle ta ovitrelle sprutan ikväll. Sen börjar 2 veckors helvete av väntan. Håller tummarna att sprutan ikväll är den sista jag behöver ta nånsin!
En äggblåsa på 14 mm så jag skulle ta ovitrelle sprutan ikväll. Sen börjar 2 veckors helvete av väntan. Håller tummarna att sprutan ikväll är den sista jag behöver ta nånsin!
Jaha, ojdå. Hon sa iofs att jag tar den ikväll sen släpper den inom ca 36 timmar o hinner växa till sig lite till. Får väl lita på henne o hålla tummarna :)
Nu blir jag orolig att hon bett mig ta ovitrelle för snart? Men borde väl kunna lita på att hon vet vad hon pratar om? Googlat runt lite o d stämmer att från att man tar ovitrelle så mognar äggblåsan ytterligare för att sen släppa efter 36-40 timmar så den borde ju hinna växa till sig lite till innan den släpper väl? Orolig!'
Stort grattis MinDröm90!!! Hoppas att jag ska få samma besked nu i början på juni efter snart 5 år!!! Har du gjort Ivf eller? Kram
Var det första omgången? Hur många och hur stora äggblåsor hade du?:)
Va kul att höra att det gick på första omgången! Får lite mer hopp! Läkaren sa till mig att vi ska mysa idag, söndag, tisdag, torsdag- alltså varannan dag. Men vi kör varje dag för säkerhets skull så man inte missar nåt! Hihi. Nu blir det som sagt en lång väntan för o se om mensen kommer eller ej! :/
Jahapp... Vi är 4 tjejer som e tajta o umgås på mitt jobb, en fick barn nu i april (3 månader för tidigt), en ska ha i september o den tredje berättade idag att hon ska ha i december. Självklart överglad för deras skull, men känns så orättvist- här har vi försökt längre än dom ens har varit tillsammans med sina respektive, o så blir det aldrig nåt. Känns som det aldrig kommer hända, har bim runt 1-2-3 juni typ o jag är nästan säker på att mensen kommer dyka upp, precis som vanligt :/ vet inte hur länge till man orkar? Bläää!
Jag vet inte riktigt, tog ovitrelle-sprutan i torsdags kväll så jag antar det var i helgen nån gång. Har så fruktansvärt ömma bröst, men d brukar jag ha efter ovitrelle. Jag hoppas oxå ! Ska inte testa förrän tidigast 2 juni har räknat lite och jag har alltid fått mens på cykeldag 35-36 o d e runt den 1-2-3 juni nån gång. Lång väntan d här! Bläää!
En fråga, har aldrig varit gravid så jag har ingen aning. Kan man vara extremt trött precis i början av graviditet om det nu skulle blivit nåt? Aldrig vatt så trött som de senaste dagarna sovit efter jobbet minst 2 timmar, sen däckar jag ändå utan problem på kvällen o sen på morgonen dödstrött! Kan det va av sprutan? Men har inte vatt så innan?
Oh va skönt o höra! Har ägglossning bör ha skett ungefär i lördags. Jag hoppas så!! Annars har jag alltid känt massa symptom men aldrig trötthet! Nu håller vi tummar o tår!;)